Medijske industrije ne samo da prenose već i aktivno učestvuju u stvaranju nove slike sveta i novih bogatstava, one govore o našim životima ali ih istovremeno iz temelja menjaju, da bi, možda, uskoro upravljale njima.
{"id":1088,"kategorija_id":3,"parent_id":null,"naslov":"EKONOMIKA KULTURNE POLITIKE","sadrzaj":"<p>Kako primeniti ekonomiju na široko polje kulturne politike?<\/p>","dugacki_sadrzaj":"<p>Uvod: Promenjeno lice kulturne politike<br>Opseg kulturne politike<br>Nastajanje i primena kulturne politike<br>Umetni\u010dka politika<br>Kulturne industrije<br>Kulturno nasle\u0111e<br>Kultura u urbanom i regionalnom razvoju<br>Turizam<br>Kultura u me\u0111unarodnoj ekonomiji<br>Kulturna raznolikost<br>Umetni\u010dko obrazovanje<br>Kultura u ekonomskom razvoju<br>Intelektualna svojina<br>Kulturna statistika<br>Zaklju\u010dci<\/p>","tezina":438,"cena":1870,"cena_tvrdi":0,"tvrdi_povez":0,"je_aktivan":1,"je_na_stanju":1,"lager":100,"prodato":2,"seo_tagovi":"EKONOMIKA KULTURNE POLITIKE","seo_opis":"<p>Kako primeniti ekonomiju na &scaron;iroko polje kulturne politike?<\/p>","created_at":"2022-07-03T19:21:26.000000Z","updated_at":"2023-09-29T12:02:02.000000Z","deleted_at":null,"main_image_id":-1,"je_snimljen":1,"broj_strana":"252","isbn":"9788671024365","pismo":"latinica","format":"24 x 17","povez":"Bro\u0161irani povez","je_u_pretplati":0,"akcije":"{\"auth\": {\"akcije\": [{\"id\": 1, \"cena\": 1999, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"Knjiga nedelje\", \"mesa_se\": 0, \"sadrzaj\": \"<p>Knjiga je sveobuhvatno uputstvo kako primeniti ekonomiju na širokom polju kulturne politike. Trosbi ispituje njene krajnje domete na poljima razli\u010ditih kulturnih politika uklju\u010duju\u0107i razli\u010dite umetnosti, kulturnu baštinu, industriju, turizam, obrazovanje, trgovinu, intelektualnu svojinu i drugo.<\/p>\", \"datum_do\": \"2023-10-04 03:00:00\", \"datum_od\": \"2023-09-27 09:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2023-09-27T08:35:02.000000Z\", \"je_naslovna\": 1, \"za_kolicinu\": 4, \"akcija_tip_id\": 4, \"popust_procenat\": 50, \"je_akcije_stranica\": 1, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 1, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 1, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2021-09-28 13:21:01\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2023-09-27 10:35:02\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": true}, \"cena_popust\": 935}, \"guest\": {\"akcije\": [{\"id\": 1, \"cena\": 1999, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"Knjiga nedelje\", \"mesa_se\": 0, \"sadrzaj\": \"<p>Knjiga je sveobuhvatno uputstvo kako primeniti ekonomiju na širokom polju kulturne politike. Trosbi ispituje njene krajnje domete na poljima razli\u010ditih kulturnih politika uklju\u010duju\u0107i razli\u010dite umetnosti, kulturnu baštinu, industriju, turizam, obrazovanje, trgovinu, intelektualnu svojinu i drugo.<\/p>\", \"datum_do\": \"2023-10-04 03:00:00\", \"datum_od\": \"2023-09-27 09:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2023-09-27T08:35:02.000000Z\", \"je_naslovna\": 1, \"za_kolicinu\": 4, \"akcija_tip_id\": 4, \"popust_procenat\": 50, \"je_akcije_stranica\": 1, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 1, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 1, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2021-09-28 13:21:01\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2023-09-27 10:35:02\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": false}, \"cena_popust\": 935}}","cena_popust":935,"o_knjizi":"<p>Kulturna politika se menja. U po\u010detku, ona se brinula o obezbe\u0111ivanju finansijske podrške institucijama poput muzeja i galerija, umetnostima i kulturnim tekovinama. Poslednjih godina, širom sveta se pove\u0107alo interesovanje za \"kreativne\" umetnosti (muzika, film) zbog njihovog uticaja na ekonomsku dinami\u010dnost.<\/p>\r\n<p>Autor tvrdi da je suština dobrog vo\u0111enja kulturne politike poznavanje i ekonomije i kulturnih vrednosti.<\/p>\r\n<p>Knjiga je sveobuhvatno uputstvo kako primeniti ekonomiju na širokom polju kulturne politike. Trosbi ispituje njene krajnje domete na poljima razli\u010ditih kulturnih politika uklju\u010duju\u0107i razli\u010dite umetnosti, kulturnu baštinu, industriju, turizam, obrazovanje, trgovinu, intelektualnu svojinu i drugo.<br><br><em>Ova knjiga predstavlja vredan doprinos, kao što se o\u010dekuje od vode\u0107eg autora o ekonomici kulture. Bavi se oblastima koje ranije nisu dobro istra\u017eene i pokriva teme koje su izuzetno va\u017ene za razvoj umetnosti. Dobro napisana, kao sva Trozbijeva dela, bi\u0107e \u010ditaocima pravi u\u017eitak, a nešto \u0107e ih i nau\u010diti.<\/em><br><strong>Vilijam J. Baumol<\/strong>, Univerzitet Njujork<\/p>","preveo":"Preveli sa engleskog Aleksandar Luj Todorovi\u0107,Kseniija Todorovi\u0107","priredio":"","search_text":"EKONOMIKA KULTURNE POLITIKE Kulturna politika se menja U pocetku ona se brinula o obezbedjivanju finansijske podrske institucijama poput muzeja i galerija umetnostima i kulturnim tekovinama Poslednjih godina sirom sveta se povecalo interesovanje za kreativne umetnosti muzika film zbog njihovog uticaja na ekonomsku dinamicnost Autor tvrdi da je sustina dobrog vodjenja kulturne politike poznavanje i ekonomije i kulturnih vrednosti Knjiga je sveobuhvatno uputstvo kako primeniti ekonomiju na sirokom polju kulturne politike Trosbi ispituje njene krajnje domete na poljima razlicitih kulturnih politika ukljucujuci razlicite umetnosti kulturnu bastinu industriju turizam obrazovanje trgovinu intelektualnu svojinu i drugo Ova knjiga predstavlja vredan doprinos kao sto se ocekuje od vodeceg autora o ekonomici kulture Bavi se oblastima koje ranije nisu dobro istrazene i pokriva teme koje su izuzetno vazne za razvoj umetnosti Dobro napisana kao sva Trozbijeva dela bice citaocima pravi uzitak a nesto ce ih i nauciti Vilijam J Baumol Univerzitet Njujork Kako primeniti ekonomiju na siroko polje kulturne politike Dejvid Trozbi","datum_objave":"2012-11-25","kategorija":{"id":3,"naziv":"Marketing & menad\u017ement","je_aktivan":1,"created_at":"2021-08-30T16:58:40.000000Z","updated_at":"2022-07-04T11:38:15.000000Z","deleted_at":null,"opis":"Biblioteka Marketing i menad\u017ement izlazi u susret potrebama sna\u017enijeg zamaha razvoja\r\n individualne poslovne inicijative i privatnog vlasni\u0161tva. Iako stvarana s obrazovnim\r\n ciljem ova edicija nije odre\u0111ena kao \u0161kolska, ud\u017ebeni\u010dka literatura ve\u0107 kao serija\r\n prakti\u010dnih knjiga koje teorijski pokrivaju razli\u010dite discipline, instrumente i tehnike\r\n marketinga daju\u0107i i odre\u0111enu vrstu saveta za primenu ste\u010denih znanja.","image_id":-1,"naziv2":"Marketing & menad\u017ement"},"autori":[{"id":1086,"ime":"Dejvid Trozbi","je_aktivan":1,"created_at":"2022-06-16T12:32:37.000000Z","updated_at":null,"deleted_at":null,"opis":"<p>Profesor Ekonomije na Univerzitetu Mekveri u Sidneju. Bio je predsednik Asocijacije za me\u0111unarodnu kulturnu ekonomiku i urednik Magazina za kulturnu ekonomiku. Predsednik je Nacionalne asocijacije. Autor je knjige <em>Ekonomika i kultura<\/em>.<\/p>","pivot":{"proizvod_id":1088,"autor_id":1086}}],"aktivne_akcije":[{"id":7,"naziv":"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.","opis":null,"datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-01-01 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":10,"za_kolicinu":3,"cena":2999,"akcija_tip_id":2,"created_at":"2021-08-30T16:58:42.000000Z","updated_at":"2022-12-28T14:50:05.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-03-29 14:08:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2022-12-28 15:50:05","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":1088,"akcija_id":7}},{"id":17,"naziv":"30% Popusta za ulogovane korisnike","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":30,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-02T14:46:32.000000Z","updated_at":"2023-01-16T08:12:04.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-02 16:47:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2023-01-16 09:12:04","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":1,"pivot":{"proizvod_id":1088,"akcija_id":17}},{"id":16,"naziv":"20% Popusta za online kupovinu","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":20,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-01T14:30:57.000000Z","updated_at":"2023-01-16T08:13:12.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-01 16:31:04","deamon_obradio_osvezavanje":"2023-01-16 09:13:12","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":1088,"akcija_id":16}},{"id":1,"naziv":"Knjiga nedelje","opis":"","datum_od":"2023-09-27 09:00:00","datum_do":"2023-10-04 03:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":50,"za_kolicinu":4,"cena":1999,"akcija_tip_id":4,"created_at":"2021-08-30T16:58:42.000000Z","updated_at":"2023-09-27T08:35:02.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"<p>Knjiga je sveobuhvatno uputstvo kako primeniti ekonomiju na širokom polju kulturne politike. Trosbi ispituje njene krajnje domete na poljima razli\u010ditih kulturnih politika uklju\u010duju\u0107i razli\u010dite umetnosti, kulturnu baštinu, industriju, turizam, obrazovanje, trgovinu, intelektualnu svojinu i drugo.<\/p>","image_id":-1,"je_naslovna":1,"je_akcije_stranica":1,"je_tekst_na_naslovnoj":1,"je_specijalni_prikaz":1,"mesa_se":0,"deamon_obradio_pocetak":"2021-09-28 13:21:01","deamon_obradio_osvezavanje":"2023-09-27 10:35:02","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":1088,"akcija_id":1}}],"media":[{"id":224,"model_type":"App\\Models\\Proizvod","model_id":1088,"uuid":"eaff7a81-3930-4be9-a63f-5878813bffc6","collection_name":"slike","name":"11376","file_name":"11376.jpg","mime_type":"image\/jpeg","disk":"public","conversions_disk":"public","size":108661,"manipulations":[],"custom_properties":[],"generated_conversions":{"proizvod_slika":true,"proizvod_glavna_slika":true},"responsive_images":[],"order_column":209,"created_at":"2022-07-04T09:09:07.000000Z","updated_at":"2022-07-04T09:13:50.000000Z","original_url":"https:\/\/clio.rs\/storage\/media\/224\/11376.jpg","preview_url":""}]}
Medijske industrije predstavljaju pojavu koja se dugo rađala i razvijala i dosegla takve razmere da je postala jedan od najvažnijih faktora savremenog društva, koji utiče na skoro sva društvena kretanja. Njihov se uticaj očituje kako na kulturnom, tako i na informacionom, ali i na ekonomskom polju. Možemo slobodno reći da se medijske industrije nalaze danas u središtu kulturnih, društvenih i ekonomskih kretanja. One ne samo da prenose već i aktivno učestvuju u stvaranju nove slike sveta i novih bogatstava, one govore o našim životima ali ih istovremeno iz temelja menjaju, da bi, možda, uskoro upravljali njima.
Aleksandar Luj Todorović
Kao inženjer elektrotehnike, proveo je preko četrdeset godina u različitim oblastima radija i televizije. Tokom devedesetih godina prošlog veka bio je direktor i dekan Međunarodne akademije za radio i televiziju u Montreu, Švajcarska. Predaje na redovnim i doktorskim studijama na univerzitetima u Podgorici, na Cetinju i u Beogradu.
Autor je i koautor većeg broja knjiga i članaka iz oblasti elektronskih medija. Knjiga Umetnost i tehnologije komunikacija objavljena je 2009. godine u ediciji Multimedia. Među priznanjima koje je dobio za svoj rad ističu se zvanje doživotnog istaknutog člana SMPTE-a (Society of Motion Picture and Televizion Engineers), nagrada IBC-a (International Broadcasting Convention) i Velika diploma Zlatnog bora za režiju turističkog filma.
UVOD
ŠTA SU MEDIJSKE INDUSTRIJE Kulturne industrije Šta su medijske industrije – drugi put Javno mnjenje Ko kontoliše medije i koga bi mediji trebalo da kontrolišu Može li se bez manipulacije? Globalizacija Uloga media u globalizaciji Konvergencija
ŠTAMPA – RA?ANJE MASOVNIH MEDIJA Mediji pre medijskih industrija Razvoj štamparstva i štampe Pojava prvih medija Ra?anje masovnih medija Kraj bespogovorne vladavine štampe Štampani mediji i digitalna revolucija
INDUSTRIJA TELEKOMUNIKACIJA Šta su industrije telekomunikacija Telegraf Telefon Monopol ili otvoreno tržište (Telegrafske) Agencije Telekomunikacije kao masovni medij Beži?ne komunikacije Internet – telekomunikacioni sistem ili nova medijska industrija Društvene mreže kao novi masovni medij
FILMSKA INDUSTRIJA Ra?anje filma Ra?anje filmske industrije Film kao paradigma masovne kulture Cenzura i samoregulacija Izazovi filmskoj industriji Filmska industrija danas Indijska filmska industrija - Bolivud Nigerijska filmska industrija – Nolivud Film i izazovi novih tehnologija
RADIOTELEVIZIJSKA INDUSTRIJA Radiotelevizija Radio Televizija Integracije televizijskih sistema
MUZI?KA INDUSTRIJA Muzika pre industrije Muzika kao zanimanje Ra?anje muzi?ke industrije Nosa?i zvuka Uticaj plo?a i gramofona na muziku i muzi?ku industriju Plo?e i pojava radija Tehnološki razvoj nosa?a zvuka Muzi?ka industrija danas
INDUSTRIJA OGLAŠAVANJA Po?etak razvoja industrije oglašavanja Druga faza – pojava velikih oglasnih agencija Tre?a faza - oglasi i motivaciona istraživanja Brend ili robna marka ?etvrta faza – oglasi danas
INDUSTRIJA VIDEO IGARA „Igre i ljudi“ Igre nadmetanja Igre na sre?u Igre mimikrije Igre zanosa i vrtoglavice Stare i nove igre Video igre Oglasi i video igre Razvoj posebnih igara Ugra?eni oglasi Igre na internetu Osnovni delovi industrije
INDUSTRIJA ZABAVE Šire ili uže odre?enje industrije zabave? Pozorište Strip Cirkus Kabare Turizam Magija i ma?ioni?ari Zabavni ili tematski parkovi Diskoteke
UMESTO ZAKLJU?KA Da li smo osu?eni da ponovo budemo nepismeni
BIBLIOGRAFIJA INDEKS
O knjizi
Sadržaj
O autoru
Podaci
Komentari
Povodom knjige
Medijske industrije predstavljaju pojavu koja se dugo rađala i razvijala i dosegla takve razmere da je postala jedan od najvažnijih faktora savremenog društva, koji utiče na skoro sva društvena kretanja. Njihov se uticaj očituje kako na kulturnom, tako i na informacionom, ali i na ekonomskom polju. Možemo slobodno reći da se medijske industrije nalaze danas u središtu kulturnih, društvenih i ekonomskih kretanja. One ne samo da prenose već i aktivno učestvuju u stvaranju nove slike sveta i novih bogatstava, one govore o našim životima ali ih istovremeno iz temelja menjaju, da bi, možda, uskoro upravljali njima.
Aleksandar Luj Todorović
Kao inženjer elektrotehnike, proveo je preko četrdeset godina u različitim oblastima radija i televizije. Tokom devedesetih godina prošlog veka bio je direktor i dekan Međunarodne akademije za radio i televiziju u Montreu, Švajcarska. Predaje na redovnim i doktorskim studijama na univerzitetima u Podgorici, na Cetinju i u Beogradu.
Autor je i koautor većeg broja knjiga i članaka iz oblasti elektronskih medija. Knjiga Umetnost i tehnologije komunikacija objavljena je 2009. godine u ediciji Multimedia. Među priznanjima koje je dobio za svoj rad ističu se zvanje doživotnog istaknutog člana SMPTE-a (Society of Motion Picture and Televizion Engineers), nagrada IBC-a (International Broadcasting Convention) i Velika diploma Zlatnog bora za režiju turističkog filma.
UVOD
ŠTA SU MEDIJSKE INDUSTRIJE
Kulturne industrije
Šta su medijske industrije – drugi put
Javno mnjenje
Ko kontoliše medije i koga bi mediji trebalo da kontrolišu
Može li se bez manipulacije?
Globalizacija
Uloga media u globalizaciji
Konvergencija
ŠTAMPA – RA?ANJE MASOVNIH MEDIJA
Mediji pre medijskih industrija
Razvoj štamparstva i štampe
Pojava prvih medija
Ra?anje masovnih medija
Kraj bespogovorne vladavine štampe
Štampani mediji i digitalna revolucija
INDUSTRIJA TELEKOMUNIKACIJA
Šta su industrije telekomunikacija
Telegraf
Telefon
Monopol ili otvoreno tržište
(Telegrafske) Agencije
Telekomunikacije kao masovni medij
Beži?ne komunikacije
Internet – telekomunikacioni sistem ili nova medijska industrija
Društvene mreže kao novi masovni medij
FILMSKA INDUSTRIJA
Ra?anje filma
Ra?anje filmske industrije
Film kao paradigma masovne kulture
Cenzura i samoregulacija
Izazovi filmskoj industriji
Filmska industrija danas
Indijska filmska industrija - Bolivud
Nigerijska filmska industrija – Nolivud
Film i izazovi novih tehnologija
RADIOTELEVIZIJSKA INDUSTRIJA
Radiotelevizija
Radio
Televizija
Integracije televizijskih sistema
MUZI?KA INDUSTRIJA
Muzika pre industrije
Muzika kao zanimanje
Ra?anje muzi?ke industrije
Nosa?i zvuka
Uticaj plo?a i gramofona na muziku i muzi?ku industriju
Plo?e i pojava radija
Tehnološki razvoj nosa?a zvuka
Muzi?ka industrija danas
INDUSTRIJA OGLAŠAVANJA
Po?etak razvoja industrije oglašavanja
Druga faza – pojava velikih oglasnih agencija
Tre?a faza - oglasi i motivaciona istraživanja
Brend ili robna marka
?etvrta faza – oglasi danas
INDUSTRIJA VIDEO IGARA
„Igre i ljudi“
Igre nadmetanja
Igre na sre?u
Igre mimikrije
Igre zanosa i vrtoglavice
Stare i nove igre
Video igre
Oglasi i video igre
Razvoj posebnih igara
Ugra?eni oglasi
Igre na internetu
Osnovni delovi industrije
INDUSTRIJA ZABAVE
Šire ili uže odre?enje industrije zabave?
Pozorište
Strip
Cirkus
Kabare
Turizam
Magija i ma?ioni?ari
Zabavni ili tematski parkovi
Diskoteke
UMESTO ZAKLJU?KA
Da li smo osu?eni da ponovo budemo nepismeni
BIBLIOGRAFIJA
INDEKS
Godina izdanja : 2021.
Broj strana : 290
Pismo : Latinica
Povez : Broširani
Format : 23,5 x 16
Težina : 450 g
ISBN : 978-86-7102-635-2
KOMENTARI (0)
Ostavi komentar
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.