Medijske industrije ne samo da prenose već i aktivno učestvuju u stvaranju nove slike sveta i novih bogatstava, one govore o našim životima ali ih istovremeno iz temelja menjaju, da bi, možda, uskoro upravljale njima.
{"id":772,"kategorija_id":6,"parent_id":null,"naslov":"MUZIKOFILIJA - pri\u010de o muzici i mozgu","sadrzaj":"<p>Mo\u017ee li knjiga, u prvom izdanju \u0161tampana u 100.000 primeraka, na sajtu amazon.com progla\u0161ena za \u00abhit meseca\u00bb imati bilo kakve veze s naukom? Zbirka studija slu\u010dajeva, u formi kratkih pri\u010da?\u00a0<\/p>","dugacki_sadrzaj":"","tezina":587,"cena":2200,"cena_tvrdi":0,"tvrdi_povez":0,"je_aktivan":1,"je_na_stanju":1,"lager":500,"prodato":35,"seo_tagovi":"MUZIKOFILIJA - pri\u010de o muzici i mozgu","seo_opis":"&lt;p&gt;Mo\u017ee li knjiga, u prvom izdanju &amp;scaron;tampana u 100.000 primeraka, na sajtu amazon.com progla&amp;scaron;ena za &amp;laquo;hit meseca&amp;raquo; imati bilo kakve veze s naukom? Zbirka studija slu\u010dajeva, u formi kratkih pri\u010da?&amp;nbsp;&lt;\/p&gt;","created_at":"2022-07-03T19:21:26.000000Z","updated_at":"2024-04-17T01:00:04.000000Z","deleted_at":null,"main_image_id":-1,"je_snimljen":1,"broj_strana":"402","isbn":"9788671023801","pismo":"latinica","format":"22.5 x 16.5","povez":"Bro\u0161irani povez","je_u_pretplati":0,"akcije":"{\"auth\": {\"akcije\": [{\"id\": 17, \"cena\": 0, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"30% Popusta za ulogovane korisnike\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"\", \"datum_do\": \"9999-12-31 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2022-09-02T14:46:32.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-01-26T09:30:02.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 0, \"akcija_tip_id\": 1, \"popust_procenat\": 30, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-09-02 16:47:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-01-26 10:30:02\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 1}, {\"id\": 7, \"cena\": 2999, \"opis\": null, \"naziv\": \"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>\", \"datum_do\": \"9999-01-01 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2022-12-28T14:50:05.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 3, \"akcija_tip_id\": 2, \"popust_procenat\": 10, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-03-29 14:08:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2022-12-28 15:50:05\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": true}, \"cena_popust\": 1540}, \"guest\": {\"akcije\": [{\"id\": 16, \"cena\": 0, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"20% Popusta za online kupovinu\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"\", \"datum_do\": \"9999-12-31 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2022-09-01T14:30:57.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-01-26T09:30:02.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 0, \"akcija_tip_id\": 1, \"popust_procenat\": 20, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-09-01 16:31:04\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-01-26 10:30:02\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}, {\"id\": 7, \"cena\": 2999, \"opis\": null, \"naziv\": \"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>\", \"datum_do\": \"9999-01-01 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2022-12-28T14:50:05.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 3, \"akcija_tip_id\": 2, \"popust_procenat\": 10, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-03-29 14:08:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2022-12-28 15:50:05\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": false}, \"cena_popust\": 1760}}","cena_popust":1540,"o_knjizi":"<p>Jedna garancija za nenverovatan uspeh nau\u010dno orijentisane knjige jeste da je njen autor, <strong>Oliver Saks<\/strong>, jedini lekar dana\u0161njice koji u najva\u017enijim stru\u010dnim \u010dasopisima objavljuje kratke pri\u010de i s izuzetnim literarnim darom svoje knjige ispunjava povestima osoba s najneobi\u010dnijim neurolo\u0161kim simptomima:<em> \u010doveka koji ne razlikuje predmete koje svakodnevno korist<\/em>i, <em>hirurga koji ima jake tikove sve vreme osim kad operi\u0161e<\/em>, <em>slikara koji u nesre\u0107i gubi mogu\u0107nost opa\u017eanja boja<\/em>; <em>zajednice osoba koje ne \u010duju govor ali su razvile sopstveni jezik<\/em>, ili <em>stanovnika malog pacifi\u010dkog ostrva koji uop\u0161te ne raspoznaju boje<\/em>; ponekad sebe samog, ne samo u formi memoara, ve\u0107 i nakon ozbiljne povrede nogu \u2026<br \/> <br \/>Ni Saks, me\u0111utim, ne bi mogao da o\u010dekuje takvo interesovanje \u010ditala\u0161tva da njegova tema ovog puta nije povezanost muzike i mozga. Njegove pri\u010de pokazuju kako (ponekad i za\u0161to) mozak \u010dini da neko ima apsolutni sluh, a neko ne mo\u017ee da \u010duje melodiju ve\u0107 opa\u017ea samo izolovane tonove. Jo\u0161 upe\u010datljivije, Saks detaljno opisuje kako muzika mo\u017ee makar na trenutak da probudi se\u0107anja u osobama obolelim od Alchajmerove bolesti ili da unese red u \u017eivot s Parkisonovom bole\u0161\u0107u. Obja\u0161njenje izuzetne mo\u0107i muzike Saks prevodi na novi plan: izgleda da nema nijednog fenomena koji zahteva ve\u0107u integraciju mo\u017edanih struktura i anga\u017euje vi\u0161e mo\u017edanih procesa.<br \/> <br \/>U Muzikofiliji, \u017eivotnih pri\u010da je vi\u0161e nego u ranijim Saksovim knjigama, pa mo\u017ee izgledati da je pristup povr\u0161niji. Jedini razlog za to je \u010dista zaljubljenost: Saks je od detinjstva obo\u017eavao Baha i o\u010digledno je pri\u010de o muzici i mozgu skupljao celog \u017eivota.<\/p>\r\n<p><em>Saksov rad je blistav, originalan, nezaobilazan ... Muzikofilija je poput resitala \u0160openovih mazurki \u2013 brza, inventivna i za\u010du\u0111uju\u0107e lepa ... Ipak, ono \u0161to najvi\u0161e zapanjuje jeste Saksova empati\u010dnost.<\/em><br \/><strong>The American Scholar<\/strong><br \/> <br \/><em>Ono \u0161to povezuje \u010ditavu Muzikofiliju je sam Saks. On predstavlja moralni argument te knjige. Radoznao, obrazovan, bri\u017ean, Saks svojom li\u010dno\u0161\u0107u opravdava poziv lekara i, gotovo da bi se moglo re\u0107i, ljudski rod. Njemu ni\u0161ta nije strano.<\/em><br \/><strong>Peter D. Kramer, The Washington Post<\/strong><br \/> <br \/><em>Autoritet Muzikofilije le\u017ei u toplini i jednostavnosti autorskog glasa.<\/em><br \/><strong>Mark Coleman, Los Angeles Times<\/strong><br \/> <br \/><em>Muzikofilija\u00a0<\/em><em>pokazuje da muzika mo\u017ee da bude mo\u0107nija (\u010dak i opasnija) nego \u0161to ve\u0107ina nas to shvata, te da definisanje muzike mo\u017ee biti presudno za definisanje ljudske vrste.<\/em><\/p>\r\n<p><strong>Andrew Druckenbrod, Pittsburgh Post-Gazette <\/strong><\/p>","preveo":"Prevela sa engleskog Jelena Staki\u0107","priredio":"","search_text":"MUZIKOFILIJA price o muzici i mozgu Jedna garancija za nenverovatan uspeh naucno orijentisane knjige jeste da je njen autor Oliver Saks jedini lekar danasnjice koji u najvaznijim strucnim casopisima objavljuje kratke price i s izuzetnim literarnim darom svoje knjige ispunjava povestima osoba s najneobicnijim neuroloskim simptomima coveka koji ne razlikuje predmete koje svakodnevno koristi hirurga koji ima jake tikove sve vreme osim kad operise slikara koji u nesreci gubi mogucnost opazanja boja zajednice osoba koje ne cuju govor ali su razvile sopstveni jezik ili stanovnika malog pacifickog ostrva koji uopste ne raspoznaju boje ponekad sebe samog ne samo u formi memoara vec i nakon ozbiljne povrede nogu Ni Saks medjutim ne bi mogao da ocekuje takvo interesovanje citalastva da njegova tema ovog puta nije povezanost muzike i mozga Njegove price pokazuju kako ponekad i zasto mozak cini da neko ima apsolutni sluh a neko ne moze da cuje melodiju vec opaza samo izolovane tonove Jos upecatljivije Saks detaljno opisuje kako muzika moze makar na trenutak da probudi secanja u osobama obolelim od Alchajmerove bolesti ili da unese red u zivot s Parkisonovom bolescu Objasnjenje izuzetne moci muzike Saks prevodi na novi plan izgleda da nema nijednog fenomena koji zahteva vecu integraciju mozdanih struktura i angazuje vise mozdanih procesa U Muzikofiliji zivotnih prica je vise nego u ranijim Saksovim knjigama pa moze izgledati da je pristup povrsniji Jedini razlog za to je cista zaljubljenost Saks je od detinjstva obozavao Baha i ocigledno je price o muzici i mozgu skupljao celog zivota Saksov rad je blistav originalan nezaobilazan Muzikofilija je poput resitala Sopenovih mazurki brza inventivna i zacudjujuce lepa Ipak ono sto najvise zapanjuje jeste Saksova empaticnost The American Scholar Ono sto povezuje citavu Muzikofiliju je sam Saks On predstavlja moralni argument te knjige Radoznao obrazovan brizan Saks svojom licnoscu opravdava poziv lekara i gotovo da bi se moglo reci ljudski rod Njemu nista nije strano Peter D Kramer The Washington Post Autoritet Muzikofilije lezi u toplini i jednostavnosti autorskog glasa Mark Coleman Los Angeles Times Muzikofilija pokazuje da muzika moze da bude mocnija cak i opasnija nego sto vecina nas to shvata te da definisanje muzike moze biti presudno za definisanje ljudske vrste Andrew Druckenbrod Pittsburgh Post Gazette Moze li knjiga u prvom izdanju stampana u 100 000 primeraka na sajtu amazon com proglasena za hit meseca imati bilo kakve veze s naukom Zbirka studija slucajeva u formi kratkih prica Oliver Saks","datum_objave":"2010-10-21","kategorija":{"id":6,"naziv":"Imago","je_aktivan":1,"created_at":"2021-08-30T16:58:40.000000Z","updated_at":"2022-12-21T15:01:28.000000Z","deleted_at":null,"opis":"Biblioteka Imago objavljuje dela visokog akademskog nivoa, nastala uz upotrebu savremene nau\u010dne\r\n metodologije, a ure\u0111iva\u010dki odbor odabira naslove koji se okvirno mogu grupisati u slede\u0107e celine:\r\n savremena psihologija u savremenoj kulturi; istoriogeneza psihi\u010dkih fenomena; psihoanaliza,\r\n psihoterapija; grani\u010dne oblasti psihologije i umetnosti, humanisti\u010dkih i prirodnih nauka;\r\n psihologija kao putokaz za kvalitetniji \u017eivot.","image_id":-1,"naziv2":"Psihologija"},"autori":[{"id":766,"ime":"Oliver Saks","je_aktivan":1,"created_at":"2022-06-16T12:32:37.000000Z","updated_at":null,"deleted_at":null,"opis":"<p>Psihijatar, profesor neurologije i psihijatrije na Univerzitetu Kolumbija (SAD). Objavio je deset knjiga uklju\u010duju\u0107i i <em>Awakenings<\/em> (1973), <em>The Man Who Mistook His Wife For A Hat <\/em>(1986) i <em>The Mind’s Eye<\/em> (2010). \u010clan je Ameri\u010dke akademije za umetnost i knji\u017eevnost i Ameri\u010dke akademije za umetnost i nauku. Redovni je saradnik \u010dasopisa <em>New Yorker<\/em> i <em>New York Review of Books<\/em>.<\/p>","pivot":{"proizvod_id":772,"autor_id":766}}],"aktivne_akcije":[{"id":7,"naziv":"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.","opis":null,"datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-01-01 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":10,"za_kolicinu":3,"cena":2999,"akcija_tip_id":2,"created_at":"2021-08-30T16:58:42.000000Z","updated_at":"2022-12-28T14:50:05.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-03-29 14:08:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2022-12-28 15:50:05","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":772,"akcija_id":7}},{"id":16,"naziv":"20% Popusta za online kupovinu","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":20,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-01T14:30:57.000000Z","updated_at":"2024-01-26T09:30:02.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-01 16:31:04","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-01-26 10:30:02","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":772,"akcija_id":16}},{"id":17,"naziv":"30% Popusta za ulogovane korisnike","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":30,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-02T14:46:32.000000Z","updated_at":"2024-01-26T09:30:02.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-02 16:47:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-01-26 10:30:02","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":1,"pivot":{"proizvod_id":772,"akcija_id":17}}],"media":[{"id":174,"model_type":"App\\Models\\Proizvod","model_id":772,"uuid":"514ba7dd-5fd6-490d-8aac-74f5888b8df5","collection_name":"slike","name":"11309","file_name":"11309.jpg","mime_type":"image\/jpeg","disk":"public","conversions_disk":"public","size":138495,"manipulations":[],"custom_properties":[],"generated_conversions":{"proizvod_slika":true,"proizvod_glavna_slika":true},"responsive_images":[],"order_column":159,"created_at":"2022-07-04T09:08:54.000000Z","updated_at":"2022-07-04T09:13:40.000000Z","original_url":"https:\/\/clio.rs\/storage\/media\/174\/11309.jpg","preview_url":""},{"id":2576,"model_type":"App\\Models\\Proizvod","model_id":772,"uuid":"4c270052-b8c0-4ab4-ba10-51ea77aeafac","collection_name":"pdf","name":"muzikofilija_free","file_name":"muzikofilija_free.pdf","mime_type":"application\/pdf","disk":"public","conversions_disk":"public","size":138736,"manipulations":[],"custom_properties":[],"generated_conversions":[],"responsive_images":[],"order_column":2515,"created_at":"2022-12-28T14:34:43.000000Z","updated_at":"2022-12-28T14:34:43.000000Z","original_url":"https:\/\/clio.rs\/storage\/media\/2576\/muzikofilija_free.pdf","preview_url":""}]}
Medijske industrije predstavljaju pojavu koja se dugo rađala i razvijala i dosegla takve razmere da je postala jedan od najvažnijih faktora savremenog društva, koji utiče na skoro sva društvena kretanja. Njihov se uticaj očituje kako na kulturnom, tako i na informacionom, ali i na ekonomskom polju. Možemo slobodno reći da se medijske industrije nalaze danas u središtu kulturnih, društvenih i ekonomskih kretanja. One ne samo da prenose već i aktivno učestvuju u stvaranju nove slike sveta i novih bogatstava, one govore o našim životima ali ih istovremeno iz temelja menjaju, da bi, možda, uskoro upravljali njima.
Aleksandar Luj Todorović
Kao inženjer elektrotehnike, proveo je preko četrdeset godina u različitim oblastima radija i televizije. Tokom devedesetih godina prošlog veka bio je direktor i dekan Međunarodne akademije za radio i televiziju u Montreu, Švajcarska. Predaje na redovnim i doktorskim studijama na univerzitetima u Podgorici, na Cetinju i u Beogradu.
Autor je i koautor većeg broja knjiga i članaka iz oblasti elektronskih medija. Knjiga Umetnost i tehnologije komunikacija objavljena je 2009. godine u ediciji Multimedia. Među priznanjima koje je dobio za svoj rad ističu se zvanje doživotnog istaknutog člana SMPTE-a (Society of Motion Picture and Televizion Engineers), nagrada IBC-a (International Broadcasting Convention) i Velika diploma Zlatnog bora za režiju turističkog filma.
UVOD
ŠTA SU MEDIJSKE INDUSTRIJE Kulturne industrije Šta su medijske industrije – drugi put Javno mnjenje Ko kontoliše medije i koga bi mediji trebalo da kontrolišu Može li se bez manipulacije? Globalizacija Uloga media u globalizaciji Konvergencija
ŠTAMPA – RA?ANJE MASOVNIH MEDIJA Mediji pre medijskih industrija Razvoj štamparstva i štampe Pojava prvih medija Ra?anje masovnih medija Kraj bespogovorne vladavine štampe Štampani mediji i digitalna revolucija
INDUSTRIJA TELEKOMUNIKACIJA Šta su industrije telekomunikacija Telegraf Telefon Monopol ili otvoreno tržište (Telegrafske) Agencije Telekomunikacije kao masovni medij Beži?ne komunikacije Internet – telekomunikacioni sistem ili nova medijska industrija Društvene mreže kao novi masovni medij
FILMSKA INDUSTRIJA Ra?anje filma Ra?anje filmske industrije Film kao paradigma masovne kulture Cenzura i samoregulacija Izazovi filmskoj industriji Filmska industrija danas Indijska filmska industrija - Bolivud Nigerijska filmska industrija – Nolivud Film i izazovi novih tehnologija
RADIOTELEVIZIJSKA INDUSTRIJA Radiotelevizija Radio Televizija Integracije televizijskih sistema
MUZI?KA INDUSTRIJA Muzika pre industrije Muzika kao zanimanje Ra?anje muzi?ke industrije Nosa?i zvuka Uticaj plo?a i gramofona na muziku i muzi?ku industriju Plo?e i pojava radija Tehnološki razvoj nosa?a zvuka Muzi?ka industrija danas
INDUSTRIJA OGLAŠAVANJA Po?etak razvoja industrije oglašavanja Druga faza – pojava velikih oglasnih agencija Tre?a faza - oglasi i motivaciona istraživanja Brend ili robna marka ?etvrta faza – oglasi danas
INDUSTRIJA VIDEO IGARA „Igre i ljudi“ Igre nadmetanja Igre na sre?u Igre mimikrije Igre zanosa i vrtoglavice Stare i nove igre Video igre Oglasi i video igre Razvoj posebnih igara Ugra?eni oglasi Igre na internetu Osnovni delovi industrije
INDUSTRIJA ZABAVE Šire ili uže odre?enje industrije zabave? Pozorište Strip Cirkus Kabare Turizam Magija i ma?ioni?ari Zabavni ili tematski parkovi Diskoteke
UMESTO ZAKLJU?KA Da li smo osu?eni da ponovo budemo nepismeni
BIBLIOGRAFIJA INDEKS
O knjizi
Sadržaj
O autoru
Podaci
Komentari
Povodom knjige
Medijske industrije predstavljaju pojavu koja se dugo rađala i razvijala i dosegla takve razmere da je postala jedan od najvažnijih faktora savremenog društva, koji utiče na skoro sva društvena kretanja. Njihov se uticaj očituje kako na kulturnom, tako i na informacionom, ali i na ekonomskom polju. Možemo slobodno reći da se medijske industrije nalaze danas u središtu kulturnih, društvenih i ekonomskih kretanja. One ne samo da prenose već i aktivno učestvuju u stvaranju nove slike sveta i novih bogatstava, one govore o našim životima ali ih istovremeno iz temelja menjaju, da bi, možda, uskoro upravljali njima.
Aleksandar Luj Todorović
Kao inženjer elektrotehnike, proveo je preko četrdeset godina u različitim oblastima radija i televizije. Tokom devedesetih godina prošlog veka bio je direktor i dekan Međunarodne akademije za radio i televiziju u Montreu, Švajcarska. Predaje na redovnim i doktorskim studijama na univerzitetima u Podgorici, na Cetinju i u Beogradu.
Autor je i koautor većeg broja knjiga i članaka iz oblasti elektronskih medija. Knjiga Umetnost i tehnologije komunikacija objavljena je 2009. godine u ediciji Multimedia. Među priznanjima koje je dobio za svoj rad ističu se zvanje doživotnog istaknutog člana SMPTE-a (Society of Motion Picture and Televizion Engineers), nagrada IBC-a (International Broadcasting Convention) i Velika diploma Zlatnog bora za režiju turističkog filma.
UVOD
ŠTA SU MEDIJSKE INDUSTRIJE
Kulturne industrije
Šta su medijske industrije – drugi put
Javno mnjenje
Ko kontoliše medije i koga bi mediji trebalo da kontrolišu
Može li se bez manipulacije?
Globalizacija
Uloga media u globalizaciji
Konvergencija
ŠTAMPA – RA?ANJE MASOVNIH MEDIJA
Mediji pre medijskih industrija
Razvoj štamparstva i štampe
Pojava prvih medija
Ra?anje masovnih medija
Kraj bespogovorne vladavine štampe
Štampani mediji i digitalna revolucija
INDUSTRIJA TELEKOMUNIKACIJA
Šta su industrije telekomunikacija
Telegraf
Telefon
Monopol ili otvoreno tržište
(Telegrafske) Agencije
Telekomunikacije kao masovni medij
Beži?ne komunikacije
Internet – telekomunikacioni sistem ili nova medijska industrija
Društvene mreže kao novi masovni medij
FILMSKA INDUSTRIJA
Ra?anje filma
Ra?anje filmske industrije
Film kao paradigma masovne kulture
Cenzura i samoregulacija
Izazovi filmskoj industriji
Filmska industrija danas
Indijska filmska industrija - Bolivud
Nigerijska filmska industrija – Nolivud
Film i izazovi novih tehnologija
RADIOTELEVIZIJSKA INDUSTRIJA
Radiotelevizija
Radio
Televizija
Integracije televizijskih sistema
MUZI?KA INDUSTRIJA
Muzika pre industrije
Muzika kao zanimanje
Ra?anje muzi?ke industrije
Nosa?i zvuka
Uticaj plo?a i gramofona na muziku i muzi?ku industriju
Plo?e i pojava radija
Tehnološki razvoj nosa?a zvuka
Muzi?ka industrija danas
INDUSTRIJA OGLAŠAVANJA
Po?etak razvoja industrije oglašavanja
Druga faza – pojava velikih oglasnih agencija
Tre?a faza - oglasi i motivaciona istraživanja
Brend ili robna marka
?etvrta faza – oglasi danas
INDUSTRIJA VIDEO IGARA
„Igre i ljudi“
Igre nadmetanja
Igre na sre?u
Igre mimikrije
Igre zanosa i vrtoglavice
Stare i nove igre
Video igre
Oglasi i video igre
Razvoj posebnih igara
Ugra?eni oglasi
Igre na internetu
Osnovni delovi industrije
INDUSTRIJA ZABAVE
Šire ili uže odre?enje industrije zabave?
Pozorište
Strip
Cirkus
Kabare
Turizam
Magija i ma?ioni?ari
Zabavni ili tematski parkovi
Diskoteke
UMESTO ZAKLJU?KA
Da li smo osu?eni da ponovo budemo nepismeni
BIBLIOGRAFIJA
INDEKS
Godina izdanja : 2021.
Broj strana : 290
Pismo : Latinica
Povez : Broširani
Format : 23,5 x 16
Težina : 450 g
ISBN : 978-86-7102-635-2
KOMENTARI (0)
Ostavi komentar
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.