×

MEDIJSKA PISMENOST

Džejms Poter

Preveo sa engleskog Đorđe Trajković

Ova knjiga je uvođenje u materiju. Napisana je tako da vam predoči široku sliku kako biste mogli početi da efikasno unapređujete svoju medijsku pismenost. Važno je početi odmah. Svet se brzo menja, zahvaljujući digitalnim višenamenskim diskovima, kompjuterima, mobilnim telefonima, "pametnim" telefonima i brojnim drugim tehnologijama koje menjaju način poslovanja u medijskoj industriji i način na koji primamo poruke. Džejms Poter

Svoju studiju o medijskoj pismenosti Džejms Poter počinje konstatacijom da većina ljudi danas dopušta medijima da programiraju njihove navike i način gledanja na svet. Nizak nivo medijske pismenosti omogućava pristupanje poruci, ali ne i zaštitu od jedva primetnog, pa ipak neprestanog oblikovanja percepcije života. Uspinjanje ka višim nivoima medijske pismenosti daje ljudima mogućnost ne samo da postepeno ponište medijske definicije i obrišu one “redove podataka“ koje su mediji programirali u našim umovima, već i da ih zamene sopstvenim idejama. Ova knjiga pokazuje šta znači rad na višem nivou medijske pismenosti, a samim tim i sticanje moći da medije iskoristimo za postizanje sopstvenih ciljeva. Autor nudi uputstvo za razlikovanje stvarnog sveta i sveta medija i omogućava čitaocima da postanu odgovorna publika. Medijska pismenost dragoceno je štivo za studente, ali i najširu publiku.

Džejms Poter

Profesor je na Kalifornijskom univerzitetu u Santa Barbari i doktor komunikacionih nauka i tehnologije sistema podučavanja. Već dve decenije drži kurseve o uticaju medija na pojedince i društvo, o sadržaju, strukturi i ekonomici medijskih industrija, o reklamiranju, novinarstvu, stvaranju i proizvodnji medijskih programa. Urednik je časopisa Journal of Broadcasting & Electronic Media i autor brojnih stručnih tekstova i studija.

Predgovor
I Uvod
1. Život u svetu zasi?enom porukama
2. Pristup medijskoj pismenosti
II Medijska publika
3. Stanovište pojedinca
4. Kako medijska industrija gleda na svoju publikz
5. Deca kao posebna vrsta korisnika medija
III Efekti medija
6. Proaktivni stav prema uticaju medija
7. Širi pogled na medisjki uticaj
IV Industrija medija
8. Obrasci razvoja
9. Ekonomska igra
10. Aktuelna situacija
V Sadržaj
11. Sadržaj masovnih medija i stvarnost
12. Vesti
13. Zabava
14. Oglašavanje
15. Interaktivne igre kao masovni mediji
VI Suo?avanje s problemima
16. Ko poseduje i kontroliše masovne medije
17. Privatnost
18. Piraterija
19. Nasilje
20. Sport
VII "Odsko?na daska"
21. Li?na strategija za poboljšanje medijske pismenosti
22. Pomo? drugima da unaprede svoju medijsku pismenost
Dodatak A: Trenutni i trajni efekti uticaja medija na pojedince i institucije
Dodatak B: Profil masmedijskih industrija
Literatura
Indeks

Godina izdanja : 2012.

Broj strana : 638

Pismo : Latinica

Povez : Broširani povez

Format : 24 x 16

Težina : 982 g

ISBN : 978-86-7102-385-6

KOMENTARI (0)

Preporuka za čitanje