{"id":1723,"kategorija_id":7,"parent_id":null,"naslov":"ESTETIKA PRAZNINE","sadrzaj":"<p>Studija o estetici umetni\u010dkih formi tipi\u010dnih za daleki istok - haiku, \u010dajna ceremonija, ikebana, u kojoj je pojam praznine zastupljen kao kohezivno iskustvo koje bitno odre\u0111uje estetiku ovih umetnosti.<\/p>","dugacki_sadrzaj":"I IZVORI<br\/>\r\n1. Praznina u taoizmu<br\/>\r\n2. Praznina u budizmu<br\/>\r\nII FORME<br\/>\r\n1. Praznina u ?anoju<br\/>\r\n2. Praznina u sumije slikarstvu<br\/>\r\n3. Praznina u haiku poeziji<br\/>\r\n4. Praznina u ikebani<br\/>\r\n5. Praznina u karesansuiju<br\/>\r\n6. Praznina u no teatru<br\/>","tezina":315,"cena":1210,"cena_tvrdi":0,"tvrdi_povez":0,"je_aktivan":1,"je_na_stanju":1,"lager":100,"prodato":2,"seo_tagovi":"ESTETIKA PRAZNINE","seo_opis":"<p>Studija o estetici umetni\u010dkih formi tipi\u010dnih za daleki istok - haiku, \u010dajna ceremonija, ikebana, u kojoj je pojam praznine zastupljen kao kohezivno iskustvo koje bitno odre\u0111uje estetiku ovih umetnosti.<\/p>","created_at":"2022-07-03T19:21:26.000000Z","updated_at":"2024-10-04T01:00:02.000000Z","deleted_at":null,"main_image_id":-1,"je_snimljen":1,"broj_strana":"163","isbn":"978-86-7102-265-1","pismo":"latinica","format":"14,5 x 21","povez":"Tvrdi povez sa omotnicom","je_u_pretplati":0,"akcije":"{\"auth\": {\"akcije\": [{\"id\": 17, \"cena\": 0, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"30% Popusta za ulogovane korisnike\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"\", \"datum_do\": \"9999-12-31 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2022-09-02T14:46:32.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-01-26T09:30:02.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 0, \"akcija_tip_id\": 1, \"popust_procenat\": 30, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-09-02 16:47:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-01-26 10:30:02\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 1}, {\"id\": 7, \"cena\": 2999, \"opis\": null, \"naziv\": \"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>\", \"datum_do\": \"9999-01-01 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-05-25T14:00:03.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 3, \"akcija_tip_id\": 2, \"popust_procenat\": 10, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-03-29 14:08:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-05-25 16:00:03\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": true}, \"cena_popust\": 847}, \"guest\": {\"akcije\": [{\"id\": 16, \"cena\": 0, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"20% Popusta za online kupovinu\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"\", \"datum_do\": \"9999-12-31 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2022-09-01T14:30:57.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-01-26T09:30:02.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 0, \"akcija_tip_id\": 1, \"popust_procenat\": 20, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-09-01 16:31:04\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-01-26 10:30:02\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}, {\"id\": 7, \"cena\": 2999, \"opis\": null, \"naziv\": \"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>\", \"datum_do\": \"9999-01-01 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-05-25T14:00:03.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 3, \"akcija_tip_id\": 2, \"popust_procenat\": 10, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-03-29 14:08:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-05-25 16:00:03\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": false}, \"cena_popust\": 968}}","cena_popust":847,"o_knjizi":"<p>\u010cajna ceremonija - \u0107anoju (<em>chanoyu<\/em>), slikarstvo tušem - sumije, poetska forma haiku, umetnost raspore\u0111ivanja cve\u0107a - ikebana, vrtovi „suvog pejza\u017ea” - karesansui i no teatar, obra\u0111eni su u ovoj studiji kao veoma o\u010digledni primeri umetnosti u kojima je praznina prisutna i delotvorna posredstvom stvarala\u010dkog \u010dina i \u010dulnih formi, odnosno realizuje se kao proces i kao „estetski objekat”.<\/p>\r\n<p>Autor naglašava da mu namera nije bila da se pozove na neku estetsku teoriju koja bi prazninu shvatila kao princip ili objekat analize, nego da skrene pa\u017enju na niz iskustava praznine i, naro\u010dito, na \u010dinjenicu da se ona mogu dosti\u0107i samo praksom meditacije, pomo\u0107u koje se praznina preobra\u017eava od pukog koncepta u produktivnu energiju.<\/p>\r\n<p><em>\"Paskvaloto u ovom nadasve neobi\u010dnom i inspirativnom štivu prou\u010dava pojam, princip i estetsko u praznini, zasnivaju\u0107i prou\u010davanje na umetnosti i meditaciji u kulturama Istoka. Tako autor analizira izvor, iskustva, i prakse praznine u taoizmu, prazninu u budisti\u010dkom kanonu, prazninu u zenu, baš kao i prazninu u \u0107anoju, umetnosti pijenja \u010daja, prazninu u sumije slikarstvu, haiku poeziji, ikebani, karesansuiju (japanskom vrtu) i prazninu u no tetaru. <\/em><\/p>\r\n<p><em>Prou\u010davaju\u0107i prazninu u svim ovim aspektima, Paskvaloto analizira fenomen praznine koja u svim ovim slu\u010dajevima nije samo fizi\u010dka i estetska, ve\u0107 i moralna i mentalna. Praznina je, po Paskvalotu, dodatna prilika za meditaciju, koja se krije u gestovima u\u010ditelja, igri svetlih i tamnih tonova u isto\u010dnja\u010dkom slikarstvu, zvucima iz \u010dajnika, kontaktu sa posudom za \u010daj. Paskvaloto nam ukazuje da je praznina na Istoku \u010desta i mogu\u0107a i zato što su pisanje i slikarstvo uvek bili povezane tehnike, u tehni\u010dkom i semanti\u010dkom smislu.<\/em><\/p>\r\n<p><em> U svetu koji je prepunjen utiscima, kakofonijom, informacijama, frustracijma, evo knjige koja nas vra\u0107a suštinama isto\u010dnja\u010dke kulture i misli, kojoj se Zapad sada, sve \u010deš\u0107e, obra\u0107a i vra\u0107a. Paskvaloto ukazuje da \"<strong>vrhunska umetnost nastaje tamo gde se praznina uvodi u samo srce punog, tamo gde duh-dah mo\u017ee slobodno da kru\u017e<\/strong>i\"<\/em>.<\/p>\r\n<p>Sanja Domazet <\/p>\r\n<p>16.09.07 Danas <\/p>","preveo":"Prevela sa italijanskog Tina Peri\u0107","priredio":"","search_text":"ESTETIKA PRAZNINE Cajna ceremonija canoju chanoyu slikarstvo tusem sumije poetska forma haiku umetnost rasporedjivanja cveca ikebana vrtovi suvog pejzaza karesansui i no teatar obradjeni su u ovoj studiji kao veoma ocigledni primeri umetnosti u kojima je praznina prisutna i delotvorna posredstvom stvaralackog cina i culnih formi odnosno realizuje se kao proces i kao estetski objekat Autor naglasava da mu namera nije bila da se pozove na neku estetsku teoriju koja bi prazninu shvatila kao princip ili objekat analize nego da skrene paznju na niz iskustava praznine i narocito na cinjenicu da se ona mogu dostici samo praksom meditacije pomocu koje se praznina preobrazava od pukog koncepta u produktivnu energiju Paskvaloto u ovom nadasve neobicnom i inspirativnom stivu proucava pojam princip i estetsko u praznini zasnivajuci proucavanje na umetnosti i meditaciji u kulturama Istoka Tako autor analizira izvor iskustva i prakse praznine u taoizmu prazninu u budistickom kanonu prazninu u zenu bas kao i prazninu u canoju umetnosti pijenja caja prazninu u sumije slikarstvu haiku poeziji ikebani karesansuiju japanskom vrtu i prazninu u no tetaru Proucavajuci prazninu u svim ovim aspektima Paskvaloto analizira fenomen praznine koja u svim ovim slucajevima nije samo fizicka i estetska vec i moralna i mentalna Praznina je po Paskvalotu dodatna prilika za meditaciju koja se krije u gestovima ucitelja igri svetlih i tamnih tonova u istocnjackom slikarstvu zvucima iz cajnika kontaktu sa posudom za caj Paskvaloto nam ukazuje da je praznina na Istoku cesta i moguca i zato sto su pisanje i slikarstvo uvek bili povezane tehnike u tehnickom i semantickom smislu U svetu koji je prepunjen utiscima kakofonijom informacijama frustracijma evo knjige koja nas vraca sustinama istocnjacke kulture i misli kojoj se Zapad sada sve cesce obraca i vraca Paskvaloto ukazuje da vrhunska umetnost nastaje tamo gde se praznina uvodi u samo srce punog tamo gde duh dah moze slobodno da kruzi Sanja Domazet 16 09 07 Danas Studija o estetici umetnickih formi tipicnih za daleki istok haiku cajna ceremonija ikebana u kojoj je pojam praznine zastupljen kao kohezivno iskustvo koje bitno odredjuje estetiku ovih umetnosti Djandjordjo Paskvaloto","datum_objave":"2007-09-01","kategorija":{"id":7,"naziv":"Ars","je_aktivan":1,"created_at":"2021-08-30T16:58:40.000000Z","updated_at":"2022-12-21T15:01:38.000000Z","deleted_at":null,"opis":"Projekat ARS sa\u010dinjen je od \u0161est biblioteka: Theoria, Musica, Figura, Aplicata, Cinema\r\n i Scena. Koncipiran je kao sistematsko tra\u017eenje odgovora na mnoge nedoumice u prosu\u0111ivanju\r\n rezultata umetni\u010dke prakse. Jedan od temeljnih zadataka svih ovih edicija jeste da daju\r\n teorijski, kriti\u010dki i istorijski uvid u stvarala\u010dku praksu likovnih, muzi\u010dkih, pozori\u0161nih,\r\n flmskih kao i primenjenih umetnika.","image_id":-1,"naziv2":"Umetnost"},"autori":[{"id":1719,"ime":"\u0110an\u0111or\u0111o Paskvaloto","je_aktivan":1,"created_at":"2022-06-16T12:32:37.000000Z","updated_at":null,"deleted_at":null,"opis":"<p>Profesor estetike na Univerzitetu u Padovi. Spada me\u0111u zna\u010dajne poznavaoce zena, a bavio se budizmom, asketizmom i orijentom. Cilj njegovog istra\u017eiva\u010dkog rada u okvirima komparativne filozofije jeste da uspostavi \u010dvrš\u0107e veze izme\u0111u isto\u010dne i zapadne misli. Jedan je od osniva\u010da centra za prou\u010davanje budisti\u010dke kulture <em>Maitreya<\/em> u Veneciji.<\/p>\r\n<p>Autor je nekoliko nau\u010dnih studija, me\u0111u kojima se isti\u010du <em>East and West - Identity and intercultural dialogue<\/em> (2003) i <em>The buddhismo<\/em> (2003). <\/p>","pivot":{"proizvod_id":1723,"autor_id":1719}}],"aktivne_akcije":[{"id":16,"naziv":"20% Popusta za online kupovinu","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":20,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-01T14:30:57.000000Z","updated_at":"2024-01-26T09:30:02.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-01 16:31:04","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-01-26 10:30:02","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":1723,"akcija_id":16}},{"id":17,"naziv":"30% Popusta za ulogovane korisnike","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":30,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-02T14:46:32.000000Z","updated_at":"2024-01-26T09:30:02.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-02 16:47:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-01-26 10:30:02","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":1,"pivot":{"proizvod_id":1723,"akcija_id":17}},{"id":7,"naziv":"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.","opis":null,"datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-01-01 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":10,"za_kolicinu":3,"cena":2999,"akcija_tip_id":2,"created_at":"2021-08-30T16:58:42.000000Z","updated_at":"2024-05-25T14:00:03.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-03-29 14:08:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-05-25 16:00:03","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":1723,"akcija_id":7}}],"media":[{"id":314,"model_type":"App\\Models\\Proizvod","model_id":1723,"uuid":"aaaeea07-5e7b-468f-9a1c-57ea9352eb29","collection_name":"slike","name":"11534","file_name":"11534.jpg","mime_type":"image\/jpeg","disk":"public","conversions_disk":"public","size":158670,"manipulations":[],"custom_properties":[],"generated_conversions":{"proizvod_slika":true,"proizvod_glavna_slika":true},"responsive_images":[],"order_column":299,"created_at":"2022-07-04T09:09:30.000000Z","updated_at":"2022-07-04T09:14:07.000000Z","original_url":"https:\/\/clio.rs\/storage\/media\/314\/11534.jpg","preview_url":""}]}
Zapisi predstavljaju književno delo bez presedana u istoriji književnosti XX veka – i po formi, i po konceptu, i po načinu nastanka. Pre svega - jedinstveno je pošto pokriva period od 60-ak godina (kakvih godina i kakvih okolnosti!). Delo pripada žanru fragmenta i uklapa se u širu, kako rusku, tako i evropsku tradiciju – fragmenata, eseja i uspomena. Tu su, pre svega, Montenj i francuski moralisti XVII i XVIII veka, a od ruskih autora – Puškin i njegovi više ili manje poznati savremenici i prethodnici, knez Vjazemski pre svih, sve do Rozanova. Kod Lidije Ginsburg nalazimo revitalizaciju fragmenta – naizgled nepretencioznog, u stvari izuzetno teškog, zahtevnog i strogog žanra – u literarnom smislu, naravno.
Lidija Ginsburg
Istaknuti je ruski istoričar i teoretičar književnosti. Lidija Jakovljevna Ginsburg (1902-1990) počela je kao pripadnica mlađeg naraštaja formalističke škole u nauci o književnosti, kao učenica Ejhenbauma i Tinjanova. Tokom svog dugog veka, živ sudeonik svog vremena, doživela je: sudbinu formalističke škole u sovjetskoj nauci o književnosti, razvoj književne istorije postrevolucionarnog doba, privremeno nametnuto udaljavanje iz struke, hapšenje, lenjingradsku blokadu. Aktivna u formalističkom pokretu u njegovom herojskom dobu, sve do organizacionog gašenja (početkom tridesetih godina), u kasnijem svom delovanju ona razvija vlastite poglede i primenjuje ih na različiti istorijski materijal (Vjazemski, Ljermontov, Hercen). U poslednjem periodu svog života uživa autentičan, nepodeljen, iako nezvaničan ugled jedne od doajena humanističke akademske zajednice. Kao učesnik književne istorije i nezvanični i nezavisni autor – između ostalog, originalnog i dugo neobjavljenog književnog opusa – nosilac je kulturnog i književnog kontinuiteta, pre svega u očima novih generacija pisaca (Brodski, Kušner, R. Timenčik, V. Krivuljin, N. Kononov, A. Maševski i drugi).
O knjizi
O autoru
Podaci
Komentari
Povodom knjige
Zapisi predstavljaju književno delo bez presedana u istoriji književnosti XX veka – i po formi, i po konceptu, i po načinu nastanka. Pre svega - jedinstveno je pošto pokriva period od 60-ak godina (kakvih godina i kakvih okolnosti!). Delo pripada žanru fragmenta i uklapa se u širu, kako rusku, tako i evropsku tradiciju – fragmenata, eseja i uspomena. Tu su, pre svega, Montenj i francuski moralisti XVII i XVIII veka, a od ruskih autora – Puškin i njegovi više ili manje poznati savremenici i prethodnici, knez Vjazemski pre svih, sve do Rozanova. Kod Lidije Ginsburg nalazimo revitalizaciju fragmenta – naizgled nepretencioznog, u stvari izuzetno teškog, zahtevnog i strogog žanra – u literarnom smislu, naravno.
Lidija Ginsburg
Istaknuti je ruski istoričar i teoretičar književnosti. Lidija Jakovljevna Ginsburg (1902-1990) počela je kao pripadnica mlađeg naraštaja formalističke škole u nauci o književnosti, kao učenica Ejhenbauma i Tinjanova. Tokom svog dugog veka, živ sudeonik svog vremena, doživela je: sudbinu formalističke škole u sovjetskoj nauci o književnosti, razvoj književne istorije postrevolucionarnog doba, privremeno nametnuto udaljavanje iz struke, hapšenje, lenjingradsku blokadu. Aktivna u formalističkom pokretu u njegovom herojskom dobu, sve do organizacionog gašenja (početkom tridesetih godina), u kasnijem svom delovanju ona razvija vlastite poglede i primenjuje ih na različiti istorijski materijal (Vjazemski, Ljermontov, Hercen). U poslednjem periodu svog života uživa autentičan, nepodeljen, iako nezvaničan ugled jedne od doajena humanističke akademske zajednice. Kao učesnik književne istorije i nezvanični i nezavisni autor – između ostalog, originalnog i dugo neobjavljenog književnog opusa – nosilac je kulturnog i književnog kontinuiteta, pre svega u očima novih generacija pisaca (Brodski, Kušner, R. Timenčik, V. Krivuljin, N. Kononov, A. Maševski i drugi).
Godina izdanja : 1998.
Broj strana : 67
Pismo : Latinica
Povez : Broširani povez
Format : 19,5 x 13,5
Težina : 72 g
KOMENTARI (0)
Ostavi komentar
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.