×

ISEČCI SA KRAJA VEKA – Muzičke kritike i (ne)kritičko mišljenje (1992–1996)

Ana Ko­tev­ska

Staž Ane Kotevske kao muzičkog kritičara Politke, našeg najuticajnijeg i najstarijeg dnevnog lista, tekao je baš u vreme najdramatičnijih socijalnih i političkih previranja koji su zadesili Srbiju od Drugog svetskog rata, uključujući raspad Jugoslavije, građanske ratove, međunarodne sankcije, hiperinflaciju i neizbežnu kulturnu krizu. U tom kontekstu, redovan koncertni repertoar i opstanak muzičkih festivala, kao sto su Bemus i Međunarodna tribina kompozitora, bili su ravni čudu. Kritičarski glas Ane Kotevske bio je jedan od onih koji su nas u vreme haosa i bede iz nedelje u nedelju podsećali na to da kultura nije „hir“ ili prosto produkt razvijenog društva „sa viškom slobodnog vremena“, već jedan od uslova i načina opstanka; da je energetska injekcija posvećenog muziciranja dostupna svima koji u umetnosti vide smisao i utehu.

Ana Ko­tev­ska

Ana Kotevska je diplomirala na Odseku sa komparativnu književnost Filološkog fakulteta i Katedri za muzikologiju FMU u Beogradu. Kao stipendista francuske vlade usavršava se u Parizu gde brani tezu na Katedri za estetiku Univerziteta Sorbonne – Paris I pod mentorstvom Vladimira Jankelevića. Do 1994. kada je iz političkih razloga upućena na prinudni odmor, radi kao muzički kritičar, urednik i radiofonski stvaralac Trećeg i Drugog programa Radio Beograda  a zatim kao direktor Muzičkog informativnog centra SOKOJ-a i izdavač Međunarodnog časopisa za muziku „Novi Zvuk“ čiji je član redakcije od osnivanja. Krajem 2012. izabrana je za predsednika Muzikološkog društva Srbije.
Muzičke kritike i eseje kontinuirano objavljuje od vremena studija u različitim štampanim i audiovizuelnim medijima a ne zapostavlja ni muzikološke radove, pretežno posvećene francuskoj muzici sa kraja XIX i početka XX veka, stvaralaštvu savremenih kompozitora kao i muzici Zapadne Afrike. Bila je  selektor muzičkog programa „Grada teatra“ u Budvi i Međunarodne tribine kompozitora u Beogradu. Koautor je knjige intervjua KonTakt (Čigoja, Beograd, 1998).
Dobitnik je jedinog priznanja dodeljenog na Međunarodnom takmičenju za mlade muzičke kritičare u Parizu 1974. i više nagrada za radiofonsko stvaralaštvo.
Član je Udruženja kompozitora Srbije, Muzikološkog društva Srbije, Evropskog pokreta u Srbiji, NUNS-a i Udruženja frankofonih novinara.

Godina izdanja : 2017.