{"id":51416,"kategorija_id":14,"parent_id":null,"naslov":"GOSPODARI MEDIJA","sadrzaj":"<p>Nije bilo lako prodreti u svet spin doktora. Idite u bilo koju knji\u017earu i zatra\u017eite neko delo posve\u0107eno ovoj temi. Ponudi\u0107e vam obimnu literaturu o izbornim strategijama, ali o institucionalizovanom spinu ne postoji prakti\u010dno ništa. Nemojte imati iluzija da \u0107ete prona\u0107i spin doktora koji \u017eeli da poveri svoje tajne: niko od njih ne\u0107e javno priznati da je manipulator.<\/p>\r\n<p style=\"text-align: right;\">Mar\u010delo Foa<\/p>","dugacki_sadrzaj":"<p>Sadr\u017eaj<br>Predgovor prevodioca<br>Sadr\u017eaj<br>Uvod<br>1. Istorijski koreni spina; Sto godina ube?ivanja, ne uvek u skladu sa eti?kim normama<br>1.1. Od Bernajsovih manipulacija do Borstinovih slutnji<br>1.2. Vijetnam i Votergejt, strahovlada medija; Reganov revanš<br>1.3. Uticaj Holivuda i Pentagona<br>2. Tri principa uticanja na medije<br>2.1. Kontrola protoka informacija<br>2.2. Svako saopštenje kao deo unapred pripremljene strategije<br>2.3. Valorizovanje predsednikovog imid\u017ea<br>2.4. Spin kao defanzivno sredstvo<br>3. Slu\u017ebeni spin doktori i oni… privatni<br>3.1. Koliko se osoba bavi komunikacijom: zvani?na struktura tog sektora u Americi<br>3.2. Kada je komunikacija u privatnim rukama: PR agencije u slu\u017ebi vlada<br>3.3. Rendonov slu?aj: informacija je mo?<br>3.4. Ostale privatne agencije za odnose sa javnoš?u<br>3.5. Ekspert – da, ali koliko je nezavisan?<br>3.6. Poslednja granica: „isfabrikovani“ televizijski prilozi<br>4.Spin doktori u Velikoj Britaniji<br>4.1. Kembelova revolucija <br>4.2. Uspesi u prvim godinama<br>4.3. Otre\u017enjenje javnosti<br>5. Da li je unosno biti „mag informisanja“?<br>6. Rat u Iraku: sjaj i beda spin doktora<br>6.1. Obrazlo\u017eenja<br>6.2. Propaganda<br>6.3. Posleratni period:preterano spinovanje je kontraproduktivno<br>6.4. Iluzija uspeha<br>6.5. Kada spin ne funkcioniše: slu?aj Kalipari<br>7. „Inficirana“ Evropa<br>7.1. Švajcarska je u pripravnosti, ali ne uspeva da odoli <br>7.2. Italijanska anomalija. Nema?ka zahva?ena „virusom“<br>7.3. Francuske „licence“<br>7.4. Aznarov peh. Klevetanje u Švedskoj <br>7.5. Spin izvan Zapada<br>Zaklju?ak<br>Deset godina kasnije: preplavljeni spinom, sa ponekom nadom<br>Bibliografija<\/p>","tezina":470,"cena":1430,"cena_tvrdi":0,"tvrdi_povez":0,"je_aktivan":1,"je_na_stanju":1,"lager":100,"prodato":17,"seo_tagovi":"GOSPODARI MEDIJA","seo_opis":"<p>Nije bilo lako prodreti u svet spin doktora. Idite u bilo koju knji\u017earu i zatra\u017eite neko delo posve\u0107eno ovoj temi. Ponudi\u0107e vam obimnu literaturu o izbornim strategijama, ali o institucionalizovanom spinu ne postoji prakti\u010dno ni&scaron;ta. Nemojte imati iluzija da \u0107ete prona\u0107i spin doktora koji \u017eeli da poveri svoje tajne: niko od njih ne\u0107e javno priznati da je manipulator.<\/p><p style="text-align: right;">Mar\u010delo Foa<\/p>","created_at":"2022-07-03T19:21:26.000000Z","updated_at":"2024-12-05T02:00:02.000000Z","deleted_at":null,"main_image_id":-1,"je_snimljen":1,"broj_strana":"300","isbn":"9788671025584","pismo":"latinica","format":"24 x 16","povez":"bro\u0161irani povez","je_u_pretplati":0,"akcije":"{\"auth\": {\"akcije\": [{\"id\": 17, \"cena\": 0, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"30% Popusta za ulogovane korisnike\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"\", \"datum_do\": \"9999-12-31 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2022-09-02T14:46:32.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-11-12T11:04:02.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 0, \"akcija_tip_id\": 1, \"popust_procenat\": 30, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-09-02 16:47:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-11-12 12:04:02\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 1}, {\"id\": 7, \"cena\": 2999, \"opis\": null, \"naziv\": \"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>\", \"datum_do\": \"9999-01-01 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-11-08T10:30:03.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 3, \"akcija_tip_id\": 2, \"popust_procenat\": 10, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-03-29 14:08:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-11-08 11:30:03\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": true}, \"cena_popust\": 1001}, \"guest\": {\"akcije\": [{\"id\": 16, \"cena\": 0, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"20% Popusta za online kupovinu\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"\", \"datum_do\": \"9999-12-31 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2022-09-01T14:30:57.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-11-12T11:04:01.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 0, \"akcija_tip_id\": 1, \"popust_procenat\": 20, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-09-01 16:31:04\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-11-12 12:04:01\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}, {\"id\": 7, \"cena\": 2999, \"opis\": null, \"naziv\": \"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>\", \"datum_do\": \"9999-01-01 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-11-08T10:30:03.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 3, \"akcija_tip_id\": 2, \"popust_procenat\": 10, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-03-29 14:08:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-11-08 11:30:03\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": false}, \"cena_popust\": 1144}}","cena_popust":1001,"o_knjizi":"<p>Rašireno je mišljenje, posebno na Zapadu, da su u eri informacija kao spektakla i sami politi\u010dari \u017ertve sveopšte medijske dominacije. Da li je zaista tako? \u010cini se da je upravo obrnuto, zato što su zahvaljuju\u0107i spin doktorima, vlasti nau\u010dile kako da prividnu medijsku svemo\u0107nost iskoriste za sopstvene potrebe. Mar\u010delo Foa objašnjava kako je i zašto mogu\u0107e usmeriti medije u \u017eeljenom pravcu, \u010desto bez jasne svesti novinara da u\u010destvuju u takvim operacijama. Knjiga osvetljava pozadinu mnogih istorijskih doga\u0111aja od atentata na predsednika Kenedija do rata u Siriji, otkriva tehnike i trikove kojima se slu\u017ee medijski eksperti i ujedno nudi istorijski prikaz razvoja fenomena spina od Bernajsa do naših dana. Za \u010ditaoce u Srbiji bi\u0107e posebno interesantni primeri <span lang=\"SR-LATN-RS\">medijske manipulacije koji su tokom ratova na prostoru bivše Jugoslavije kreirani u velikim ameri\u010dkim PR agencijama.<\/span><\/p>\r\n<div dir=\"ltr\">\r\n<div style=\"font-size: 12pt; font-family: 'Calibri'; color: #000000;\">\r\n<div style=\"font-size: small; text-decoration: none; font-family: 'Calibri'; font-weight: normal; color: #000000; font-style: normal; display: inline;\">\r\n<div class=\"WordSection1\">\r\n<div align=\"center\"> <\/div>\r\n<\/div>\r\n<\/div>\r\n<\/div>\r\n<\/div>","preveo":"Preveo sa italijanskog Marin Pavi\u0107","priredio":"","search_text":"GOSPODARI MEDIJA Rasireno je misljenje posebno na Zapadu da su u eri informacija kao spektakla i sami politicari zrtve sveopste medijske dominacije Da li je zaista tako Cini se da je upravo obrnuto zato sto su zahvaljujuci spin doktorima vlasti naucile kako da prividnu medijsku svemocnost iskoriste za sopstvene potrebe Marcelo Foa objasnjava kako je i zasto moguce usmeriti medije u zeljenom pravcu cesto bez jasne svesti novinara da ucestvuju u takvim operacijama Knjiga osvetljava pozadinu mnogih istorijskih dogadjaja od atentata na predsednika Kenedija do rata u Siriji otkriva tehnike i trikove kojima se sluze medijski eksperti i ujedno nudi istorijski prikaz razvoja fenomena spina od Bernajsa do nasih dana Za citaoce u Srbiji bice posebno interesantni primeri medijske manipulacije kreirani u velikim americkim PR agencijama tokom ratova na prostoru bivse Jugoslavije Nije bilo lako prodreti u svet spin doktora Idite u bilo koju knjizaru i zatrazite neko delo posveceno ovoj temi Ponudice vam obimnu literaturu o izbornim strategijama ali o institucionalizovanom spinu ne postoji prakticno nista Nemojte imati iluzija da cete pronaci spin doktora koji zeli da poveri svoje tajne niko od njih nece javno priznati da je manipulator Marcelo Foa Marcelo Foa","datum_objave":"2017-10-21","kategorija":{"id":14,"naziv":"Multimedia","je_aktivan":1,"created_at":"2021-08-30T16:58:40.000000Z","updated_at":"2022-12-21T15:02:36.000000Z","deleted_at":null,"opis":"Sinteza teorijskog i prakti\u010dnog znanja o savremenim medijima osnova je na kojoj je gra\u0111ena\r\n edicija Multimedia. Ovo je jedinstvena biblioteka, posve\u0107ena temama o dru\u0161tvenoj ulozi,\r\n o na\u010dinu delovanja i organizaciji masovnih medija. Radi se o razli\u010ditim aspektima sagledavanja\r\n medija: politi\u010dkom, pravnom, ekonomskom, obrazovnom, kulturnom, eti\u010dkom, esteti\u010dkom, tr\u017ei\u0161nom i \u017eurnalisti\u010dkom.","image_id":-1,"naziv2":"Novinarstvo, studije medija"},"autori":[{"id":51414,"ime":"Mar\u010delo Foa","je_aktivan":1,"created_at":"2022-06-16T12:32:37.000000Z","updated_at":null,"deleted_at":null,"opis":"<p>Ro\u0111en je 1963. u Milanu. Novinarsku karijeru po\u010dinje 1989. u milanskom dnevniku <em>\u0110ornale<\/em>, a ve\u0107 \u010detiri godine kasnije postaje šef spoljno-politi\u010dke redakcije tog lista. Od 2005. pojavljuje se u ulozi specijalnog izvešta\u010da i po\u010dinje saradnju sa mnogim inostranim medijima. \u017divi i radi u Švajcarskoj, u Luganu, gde predaje me\u0111unarodno novinarstvo i vodi izdava\u010dku ku\u0107u <em>Korijere del Ti\u0107ino<\/em>. Suosniva\u010d je Opservatorije evropskog novinarstva.<\/p>","pivot":{"proizvod_id":51416,"autor_id":51414}}],"aktivne_akcije":[{"id":7,"naziv":"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.","opis":null,"datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-01-01 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":10,"za_kolicinu":3,"cena":2999,"akcija_tip_id":2,"created_at":"2021-08-30T16:58:42.000000Z","updated_at":"2024-11-08T10:30:03.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-03-29 14:08:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-11-08 11:30:03","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":51416,"akcija_id":7}},{"id":16,"naziv":"20% Popusta za online kupovinu","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":20,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-01T14:30:57.000000Z","updated_at":"2024-11-12T11:04:01.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-01 16:31:04","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-11-12 12:04:01","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":51416,"akcija_id":16}},{"id":17,"naziv":"30% Popusta za ulogovane korisnike","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":30,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-02T14:46:32.000000Z","updated_at":"2024-11-12T11:04:02.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-02 16:47:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-11-12 12:04:02","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":1,"pivot":{"proizvod_id":51416,"akcija_id":17}}],"media":[{"id":557,"model_type":"App\\Models\\Proizvod","model_id":51416,"uuid":"ec142805-1bb8-494a-b93c-af7697580880","collection_name":"slike","name":"13321","file_name":"13321.jpg","mime_type":"image\/jpeg","disk":"public","conversions_disk":"public","size":900206,"manipulations":[],"custom_properties":[],"generated_conversions":{"proizvod_slika":true,"proizvod_glavna_slika":true},"responsive_images":[],"order_column":542,"created_at":"2022-07-04T09:11:28.000000Z","updated_at":"2022-07-04T09:15:40.000000Z","original_url":"https:\/\/clio.rs\/storage\/media\/557\/13321.jpg","preview_url":""}]}
Studija Zvezde supermarket kulture, s podnaslovom Medijske zvezde u potrošačkom društvu, analizira aktuelni sistem vrednosti građana Srbije, njihov odnos prema slavi i prema medijskim zvezdama. Centralno pitanje ove knjige jeste uticaj tabloidizacije medija na stvaranje vrednosti, kao i na odnos publike prema slavi i slavnima, s posebnim osvrtom na taj fenomen u specifičnim društvenim i kulturnim okolnostima današnje Srbije. Potreba da se postane slavan i živi životom zvezda naročito je svojstvena mladima i predstavlja primarni efekat hedonističke vrednosne orijentacije. Autorka ukazuje na neslavnu činjenicu da medijske zvezde predstavljaju ključne eksponente vrednosnih obrazaca u periodu tranzicije. Stoga je njeno interesovanje usmereno prevashodno na istraživanje da li i kako zvezde utiču na svakodnevni život publike.
„Posvećujući pažnju analizi robnog karaktera zvezda i njihove suštinske neautentičnosti oblikovane medijskim delovanjem, Vukadinovićeva uočava ključnu ulogu publike u tržišnom vrednovanju medijskih ličnosti, kao i u procesu interpretacije medijske slike slavnih.“
dr Milena Dragićević Šešić, prof. Univerziteta umetnosti u Beogradu
Maja Vukadinović
Kulturolog i medijski analitičar, diplomirala je Filmsku i TV produkciju na Fakultetu dramskih umetnosti. Kao stipendista Američke asocijacije univerzitetskih žena (AAUW), magistrirala je u oblasti studija medija na uglednom univerzitetu New School u Njujorku.Doktorirala je na Fakultetu dramskih umetnosti (Studije medija). Docent je na Akademiji lepih umetnosti u Beogradu i gostujući predavač na Odeljenju za novinarstvo i komunikologiju na Fakultetu političkih nauka. Predavač je po pozivu u Školi novinarstva i Školi za odnose s javnošću Balkan media tima. U Njujorku, na Eugene Lang koledžu je kao Teaching Fellow predavala Etničnost na američkoj televiziji.
Urednica je edicije Multimedia u izdavačkoj kući Clio i predsednik Programskog odbora projekta Internest (Biblioteka Plus/Clio). Istražuje pre svega medijske fenomene (medijski kreirani uzori, medijski spektakl, medijska pismenost, tabloidna kultura, televizijski žanrovi...).
Pre akademske karijere Maja Vukadinović se trinaest godina profesionalno bavila novinarstvom u oblasti kulture - najduže u dnevnom listu Politika, a pisala je i za dnevni list Danas i bila novinar i televizijski kritičar u Glasu javnosti. Tekstove je objavljivala i u magazinu za diplomate CorD, Vremenu, Elle i mnogim drugim novinama i časopisima. Od 1991. do danas objavila je više od 3000 novinskih tekstova u kojima je analizirala kulturne i medijske fenomene. Danas je član uredničkog tima portala Medijasfera.
Status medijske zvezde, makar i kratkotrajan, predstavlja klju?ni parametar uspeha u Srbiji u prvoj deceniji 21. veka. Maja Vukadinovi?
O knjizi
Sadržaj
O autoru
Podaci
Komentari
Povodom knjige
Studija Zvezde supermarket kulture, s podnaslovom Medijske zvezde u potrošačkom društvu, analizira aktuelni sistem vrednosti građana Srbije, njihov odnos prema slavi i prema medijskim zvezdama. Centralno pitanje ove knjige jeste uticaj tabloidizacije medija na stvaranje vrednosti, kao i na odnos publike prema slavi i slavnima, s posebnim osvrtom na taj fenomen u specifičnim društvenim i kulturnim okolnostima današnje Srbije.
Potreba da se postane slavan i živi životom zvezda naročito je svojstvena mladima i predstavlja primarni efekat hedonističke vrednosne orijentacije. Autorka ukazuje na neslavnu činjenicu da medijske zvezde predstavljaju ključne eksponente vrednosnih obrazaca u periodu tranzicije. Stoga je njeno interesovanje usmereno prevashodno na istraživanje da li i kako zvezde utiču na svakodnevni život publike.
„Posvećujući pažnju analizi robnog karaktera zvezda i njihove suštinske neautentičnosti oblikovane medijskim delovanjem, Vukadinovićeva uočava ključnu ulogu publike u tržišnom vrednovanju medijskih ličnosti, kao i u procesu interpretacije medijske slike slavnih.“
dr Milena Dragićević Šešić,
prof. Univerziteta umetnosti u Beogradu
Maja Vukadinović
Kulturolog i medijski analitičar, diplomirala je Filmsku i TV produkciju na Fakultetu dramskih umetnosti. Kao stipendista Američke asocijacije univerzitetskih žena (AAUW), magistrirala je u oblasti studija medija na uglednom univerzitetu New School u Njujorku.Doktorirala je na Fakultetu dramskih umetnosti (Studije medija).
Docent je na Akademiji lepih umetnosti u Beogradu i gostujući predavač na Odeljenju za novinarstvo i komunikologiju na Fakultetu političkih nauka. Predavač je po pozivu u Školi novinarstva i Školi za odnose s javnošću Balkan media tima. U Njujorku, na Eugene Lang koledžu je kao Teaching Fellow predavala Etničnost na američkoj televiziji.
Urednica je edicije Multimedia u izdavačkoj kući Clio i predsednik Programskog odbora projekta Internest (Biblioteka Plus/Clio). Istražuje pre svega medijske fenomene (medijski kreirani uzori, medijski spektakl, medijska pismenost, tabloidna kultura, televizijski žanrovi...).
Pre akademske karijere Maja Vukadinović se trinaest godina profesionalno bavila novinarstvom u oblasti kulture - najduže u dnevnom listu Politika, a pisala je i za dnevni list Danas i bila novinar i televizijski kritičar u Glasu javnosti. Tekstove je objavljivala i u magazinu za diplomate CorD, Vremenu, Elle i mnogim drugim novinama i časopisima. Od 1991. do danas objavila je više od 3000 novinskih tekstova u kojima je analizirala kulturne i medijske fenomene. Danas je član uredničkog tima portala Medijasfera.
Status medijske zvezde, makar i kratkotrajan, predstavlja klju?ni parametar uspeha u Srbiji u prvoj deceniji 21. veka.
Maja Vukadinovi?
Godina izdanja : 2013.
Broj strana : 203
Pismo : Latinica
Povez : Tvrdi povez
Format : 22 x 16
Težina : 428 g
ISBN : 9788671024771
KOMENTARI (0)
Ostavi komentar
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.