ALATKE ISTRAŽIVAČA - Metodi i tehnike istraživanja u društvenim naukama
×
ALATKE ISTRAŽIVAČA - Metodi i tehnike istraživanja u društvenim naukama
Dragan Popadić, Iris Žeželj, Zoran Pavlović
Knjiga donosi sistematičan pregled savremenih metoda i tehnika kojima se služe istraživači u društvenim naukama. Veoma vešto su autori integrisali veliki broj dostupnih znanja o pojedininim metodama i tehnikama.
{"id":1088,"kategorija_id":3,"parent_id":null,"naslov":"EKONOMIKA KULTURNE POLITIKE","sadrzaj":"<p>Kako primeniti ekonomiju na široko polje kulturne politike?<\/p>","dugacki_sadrzaj":"<p>Uvod: Promenjeno lice kulturne politike<br>Opseg kulturne politike<br>Nastajanje i primena kulturne politike<br>Umetni\u010dka politika<br>Kulturne industrije<br>Kulturno nasle\u0111e<br>Kultura u urbanom i regionalnom razvoju<br>Turizam<br>Kultura u me\u0111unarodnoj ekonomiji<br>Kulturna raznolikost<br>Umetni\u010dko obrazovanje<br>Kultura u ekonomskom razvoju<br>Intelektualna svojina<br>Kulturna statistika<br>Zaklju\u010dci<\/p>","tezina":438,"cena":1870,"cena_tvrdi":0,"tvrdi_povez":0,"je_aktivan":1,"je_na_stanju":1,"lager":100,"prodato":2,"seo_tagovi":"EKONOMIKA KULTURNE POLITIKE","seo_opis":"<p>Kako primeniti ekonomiju na &scaron;iroko polje kulturne politike?<\/p>","created_at":"2022-07-03T19:21:26.000000Z","updated_at":"2023-09-29T12:02:02.000000Z","deleted_at":null,"main_image_id":-1,"je_snimljen":1,"broj_strana":"252","isbn":"9788671024365","pismo":"latinica","format":"24 x 17","povez":"Bro\u0161irani povez","je_u_pretplati":0,"akcije":"{\"auth\": {\"akcije\": [{\"id\": 1, \"cena\": 1999, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"Knjiga nedelje\", \"mesa_se\": 0, \"sadrzaj\": \"<p>Knjiga je sveobuhvatno uputstvo kako primeniti ekonomiju na širokom polju kulturne politike. Trosbi ispituje njene krajnje domete na poljima razli\u010ditih kulturnih politika uklju\u010duju\u0107i razli\u010dite umetnosti, kulturnu baštinu, industriju, turizam, obrazovanje, trgovinu, intelektualnu svojinu i drugo.<\/p>\", \"datum_do\": \"2023-10-04 03:00:00\", \"datum_od\": \"2023-09-27 09:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2023-09-27T08:35:02.000000Z\", \"je_naslovna\": 1, \"za_kolicinu\": 4, \"akcija_tip_id\": 4, \"popust_procenat\": 50, \"je_akcije_stranica\": 1, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 1, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 1, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2021-09-28 13:21:01\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2023-09-27 10:35:02\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": true}, \"cena_popust\": 935}, \"guest\": {\"akcije\": [{\"id\": 1, \"cena\": 1999, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"Knjiga nedelje\", \"mesa_se\": 0, \"sadrzaj\": \"<p>Knjiga je sveobuhvatno uputstvo kako primeniti ekonomiju na širokom polju kulturne politike. Trosbi ispituje njene krajnje domete na poljima razli\u010ditih kulturnih politika uklju\u010duju\u0107i razli\u010dite umetnosti, kulturnu baštinu, industriju, turizam, obrazovanje, trgovinu, intelektualnu svojinu i drugo.<\/p>\", \"datum_do\": \"2023-10-04 03:00:00\", \"datum_od\": \"2023-09-27 09:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2023-09-27T08:35:02.000000Z\", \"je_naslovna\": 1, \"za_kolicinu\": 4, \"akcija_tip_id\": 4, \"popust_procenat\": 50, \"je_akcije_stranica\": 1, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 1, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 1, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2021-09-28 13:21:01\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2023-09-27 10:35:02\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": false}, \"cena_popust\": 935}}","cena_popust":935,"o_knjizi":"<p>Kulturna politika se menja. U po\u010detku, ona se brinula o obezbe\u0111ivanju finansijske podrške institucijama poput muzeja i galerija, umetnostima i kulturnim tekovinama. Poslednjih godina, širom sveta se pove\u0107alo interesovanje za \"kreativne\" umetnosti (muzika, film) zbog njihovog uticaja na ekonomsku dinami\u010dnost.<\/p>\r\n<p>Autor tvrdi da je suština dobrog vo\u0111enja kulturne politike poznavanje i ekonomije i kulturnih vrednosti.<\/p>\r\n<p>Knjiga je sveobuhvatno uputstvo kako primeniti ekonomiju na širokom polju kulturne politike. Trosbi ispituje njene krajnje domete na poljima razli\u010ditih kulturnih politika uklju\u010duju\u0107i razli\u010dite umetnosti, kulturnu baštinu, industriju, turizam, obrazovanje, trgovinu, intelektualnu svojinu i drugo.<br><br><em>Ova knjiga predstavlja vredan doprinos, kao što se o\u010dekuje od vode\u0107eg autora o ekonomici kulture. Bavi se oblastima koje ranije nisu dobro istra\u017eene i pokriva teme koje su izuzetno va\u017ene za razvoj umetnosti. Dobro napisana, kao sva Trozbijeva dela, bi\u0107e \u010ditaocima pravi u\u017eitak, a nešto \u0107e ih i nau\u010diti.<\/em><br><strong>Vilijam J. Baumol<\/strong>, Univerzitet Njujork<\/p>","preveo":"Preveli sa engleskog Aleksandar Luj Todorovi\u0107,Kseniija Todorovi\u0107","priredio":"","search_text":"EKONOMIKA KULTURNE POLITIKE Kulturna politika se menja U pocetku ona se brinula o obezbedjivanju finansijske podrske institucijama poput muzeja i galerija umetnostima i kulturnim tekovinama Poslednjih godina sirom sveta se povecalo interesovanje za kreativne umetnosti muzika film zbog njihovog uticaja na ekonomsku dinamicnost Autor tvrdi da je sustina dobrog vodjenja kulturne politike poznavanje i ekonomije i kulturnih vrednosti Knjiga je sveobuhvatno uputstvo kako primeniti ekonomiju na sirokom polju kulturne politike Trosbi ispituje njene krajnje domete na poljima razlicitih kulturnih politika ukljucujuci razlicite umetnosti kulturnu bastinu industriju turizam obrazovanje trgovinu intelektualnu svojinu i drugo Ova knjiga predstavlja vredan doprinos kao sto se ocekuje od vodeceg autora o ekonomici kulture Bavi se oblastima koje ranije nisu dobro istrazene i pokriva teme koje su izuzetno vazne za razvoj umetnosti Dobro napisana kao sva Trozbijeva dela bice citaocima pravi uzitak a nesto ce ih i nauciti Vilijam J Baumol Univerzitet Njujork Kako primeniti ekonomiju na siroko polje kulturne politike Dejvid Trozbi","datum_objave":"2012-11-25","kategorija":{"id":3,"naziv":"Marketing & menad\u017ement","je_aktivan":1,"created_at":"2021-08-30T16:58:40.000000Z","updated_at":"2022-07-04T11:38:15.000000Z","deleted_at":null,"opis":"Biblioteka Marketing i menad\u017ement izlazi u susret potrebama sna\u017enijeg zamaha razvoja\r\n individualne poslovne inicijative i privatnog vlasni\u0161tva. Iako stvarana s obrazovnim\r\n ciljem ova edicija nije odre\u0111ena kao \u0161kolska, ud\u017ebeni\u010dka literatura ve\u0107 kao serija\r\n prakti\u010dnih knjiga koje teorijski pokrivaju razli\u010dite discipline, instrumente i tehnike\r\n marketinga daju\u0107i i odre\u0111enu vrstu saveta za primenu ste\u010denih znanja.","image_id":-1,"naziv2":"Marketing & menad\u017ement"},"autori":[{"id":1086,"ime":"Dejvid Trozbi","je_aktivan":1,"created_at":"2022-06-16T12:32:37.000000Z","updated_at":null,"deleted_at":null,"opis":"<p>Profesor Ekonomije na Univerzitetu Mekveri u Sidneju. Bio je predsednik Asocijacije za me\u0111unarodnu kulturnu ekonomiku i urednik Magazina za kulturnu ekonomiku. Predsednik je Nacionalne asocijacije. Autor je knjige <em>Ekonomika i kultura<\/em>.<\/p>","pivot":{"proizvod_id":1088,"autor_id":1086}}],"aktivne_akcije":[{"id":7,"naziv":"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.","opis":null,"datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-01-01 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":10,"za_kolicinu":3,"cena":2999,"akcija_tip_id":2,"created_at":"2021-08-30T16:58:42.000000Z","updated_at":"2022-12-28T14:50:05.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-03-29 14:08:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2022-12-28 15:50:05","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":1088,"akcija_id":7}},{"id":17,"naziv":"30% Popusta za ulogovane korisnike","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":30,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-02T14:46:32.000000Z","updated_at":"2023-01-16T08:12:04.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-02 16:47:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2023-01-16 09:12:04","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":1,"pivot":{"proizvod_id":1088,"akcija_id":17}},{"id":16,"naziv":"20% Popusta za online kupovinu","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":20,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-01T14:30:57.000000Z","updated_at":"2023-01-16T08:13:12.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-01 16:31:04","deamon_obradio_osvezavanje":"2023-01-16 09:13:12","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":1088,"akcija_id":16}},{"id":1,"naziv":"Knjiga nedelje","opis":"","datum_od":"2023-09-27 09:00:00","datum_do":"2023-10-04 03:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":50,"za_kolicinu":4,"cena":1999,"akcija_tip_id":4,"created_at":"2021-08-30T16:58:42.000000Z","updated_at":"2023-09-27T08:35:02.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"<p>Knjiga je sveobuhvatno uputstvo kako primeniti ekonomiju na širokom polju kulturne politike. Trosbi ispituje njene krajnje domete na poljima razli\u010ditih kulturnih politika uklju\u010duju\u0107i razli\u010dite umetnosti, kulturnu baštinu, industriju, turizam, obrazovanje, trgovinu, intelektualnu svojinu i drugo.<\/p>","image_id":-1,"je_naslovna":1,"je_akcije_stranica":1,"je_tekst_na_naslovnoj":1,"je_specijalni_prikaz":1,"mesa_se":0,"deamon_obradio_pocetak":"2021-09-28 13:21:01","deamon_obradio_osvezavanje":"2023-09-27 10:35:02","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":1088,"akcija_id":1}}],"media":[{"id":224,"model_type":"App\\Models\\Proizvod","model_id":1088,"uuid":"eaff7a81-3930-4be9-a63f-5878813bffc6","collection_name":"slike","name":"11376","file_name":"11376.jpg","mime_type":"image\/jpeg","disk":"public","conversions_disk":"public","size":108661,"manipulations":[],"custom_properties":[],"generated_conversions":{"proizvod_slika":true,"proizvod_glavna_slika":true},"responsive_images":[],"order_column":209,"created_at":"2022-07-04T09:09:07.000000Z","updated_at":"2022-07-04T09:13:50.000000Z","original_url":"https:\/\/clio.rs\/storage\/media\/224\/11376.jpg","preview_url":""}]}
U vreme u kojem smo suočeni kako sa zabrinjavajućim porastom antiintelektualizma, tako i nekritičke mistifikacije naučnih istraživanja, ova knjiga podržava istraživače u uverenju da je istraživanje više od korektne primene pojedinih metoda i tehnika, a čitaoce u aktivnoj primeni nalaza istraživanja u društvenim naukama. Knjiga donosi sistematičan pregled savremenih metoda i tehnika kojima se služe istraživači u društvenim naukama. Autori su veoma vešto integrisali veliki broj dostupnih znanja o pojedininim metodama i tehnikama. Kompleksnu i apstraktnu materiju objasnili su na razumljiv i ilustrativan način, omogućivši čitaocima da steknu praktična znanja, ali i dublje razumevanje svake pojedine metode i tehnike. Istraživači ovom knjigom dobijaju važan priručnik u planiranju, pripremi i realizaciji svojih istraživanja, a korisnici nalaza istraživanja u društvenim naukama podršku u razumevanju i primeni nalaza, koji su nastali kao rezultat primene određenih metoda i tehnika.
Zato će ova knjiga – koja metode opisuje kao alate za razmišljanje o problemima, i za njihovo istraživanje – i sama postati alat onima koji tek ulaze u tu oblast, ili bi želeli da provere svoje razumevanje pojedinih pristupa i metoda.
Dragan Popadić
Socijalni psiholog, redovni profesor na Odeljenju za psihologiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Preko 40 godina bavi se istraživanjima različitih oblika socijalne interakcije i socijalne kognicije. Autor je i koautor većeg broja monografija i naučnih članaka iz tih oblasti.
Iris Žeželj
Docentkinja na Odeljenju za psihologiju na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Glavna oblast njenog naučnog interesovanja je socijalna kognicija, pre svega pristrasnost u pamćenju, formiranje i održavanje slike o sebi i percepcija grupa. U istraživanjima se koristi različitim pristupima: od laboratorijskih eksperimenata do kros-kulturnih upitničkih studija. Objavila je samostalno i u koautorstvu niz naučnih članaka i poglavlja u knjigama iz tih oblasti.
Zoran Pavlović
Socijalni psiholog, docent na Odeljenju za psihologiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Bavi se istraživanjima vrednosnih orijentacija, političke socijalizacije i političke kulture. Učestvovao je u planiranju i realizaciji većeg broja kvantitativnih i kvalitativnih istraživanja vrednosti, političkog ponašanja i izborne motivacije, kao i vršnjačkog nasilja kod mladih u Srbiji. Autor je i koautor devet monografija, kao i većeg broja radova u domaćim i međunarodnim naučnim časopisima.
PREDGOVOR
1. ŠTA JE NAU?NI METOD? Karakteristike nau?nog metoda Vrste metoda Metod kao logika nau?nog istraživanja Istraživanje – od koncepata do podataka Šta su koncepti? Šta su podaci? Kvantitativni i kvalitativni podaci Šta su varijable? Odnos me?u varijablama Klasifikovanje varijabli Operacionalne definicije varijabli
2. VRSTE ISTRAŽIVANJA Kvantitativna i kvalitativna istraživanja Kvantitativna i kvalitativna obrada i analiza Kvantitativne i kvalitativne tehnike prikupljanja podataka Kvantitativna i kvalitativna paradigma Istraživanja prema ciljevima (istraživa?kim pitanjima) Deskriptivna istraživanja Korelaciona istraživanja Eksplanatorna istraživanja Evaluativna istraživanja Šta je uzro?no objašnjenje? Kako utvrditi šta je uzrok? Istraživanja prema dizajnu: Eksperimentalna i neeksperimentalna istraživanja Neeksperimentalni dizajn Eksperimentalni dizajn Kvazieksperimentalni dizajn Istraživanja na primarnim, sekundarnim i tercijarnim podacima Vremenska dimenzija: jednokratna i višekratna istraživanja Jednokratna istraživanja Longitudinalna istraživanja Vrste longitudinalnih istraživanja Prednosti i teško?e pri sprovo?enju longitudinalnih istraživanja Eksploratorna i konfirmatorna istraživanja Bazi?na i primenjena istraživanja
3. ISTRAŽIVANJE KAO OBLIK DRUŠTVENE PRAKSE Eti?ka razmatranja Uloge u istraživa?kom procesu Istraživanje kao proces komunikacije
4. ISTRAŽIVANJE KAO PROCES REŠAVANJA PROBLEMA Faze istraživa?kog procesa a. Okvirno odre?enje problema b. Pripremna faza c. Projektovanje istraživanja Struktura projekta a. Izrada instrumenta b. Probno istraživanje c. Izvo?enje istraživanja d. Obrada i analiza podataka e. Pisanje izveštaja o istraživanju
5. UZORKOVANJE Vrste uzoraka a. Slu?ajni uzorci b. Neslu?ajni uzorci Greške vezane za uzorkovanje Slu?ajni ili neslu?ajni uzorak? Koliki uzorak?
6. EKSPERIMENT Tipovi eksperimentalnog dizajna Izbor ispitanika za eksperimentalno istraživanje Tipovi eksperimentalne manipulacije Mogu?nost generalizacije Validnost rezultata Laboratorijski eksperiment Kvazieksperiment Pregled tipi?nih istraživa?kih dilema pri dizajniranju eksperimenata Eksperimentalna istraživanja – završni komentar
7. ANKETNO ISTRAŽIVANJE Kada i zašto anketna istraživanja Vrste anketnih istraživanja Konstrukcija upitnika Koraci u izradi upitnika Raš?lanjivanje problema Izbor indikatora Oblikovanje upitnika Tehni?ka obrada Provera upitnika Realizacija istraživanja i prikupljanje podataka Uzorkovanje Trening intervjuera Prikupljanje podataka Unos, kontrola i obrada podataka Anketna istraživanja – završni komentar
8. SKALIRANJE ISPITANIKA, SKALE STAVOVA Diskusija o konceptu i zna?aju stavova Terstonova diferencijalna skala Likertova sumaciona skala Gutmanova kumulativna skala Bogardusova skala socijalne distance kao primer kumulativne skale Ozgudova skala semanti?kog diferencijala Završni komentar o merenju stavova
9. SKALIRANJE STIMULUSA Pore?enje parova Rangovanje stimulusa Višedimenzionalno skaliranje Skaliranje stimulusa – završni komentar
10. INDIREKTNE TEHNIKE MERENJA STAVOVA Kognitivni indikatori kao indirektne mere stavova Projektivne tehnike kao mera kognitivne i afektivne komponente stava Afektivni (fiziološki) indikatori kao indirektne mere stavova Bihejvioralni indikatori kao indirektne mere stavova Završni komentar o indirektnim tehnikama za merenje stavova
11. POSMATRANJE Kada i zašto posmatranje Vrste posmatranja Vrste posmatranja s obzirom na odnos prema posmatranoj pojavi Vrste posmatranja s obzirom na odnos stepen strukturiranosti Kodiranje ponašanja Treniranje posmatra?a Posmatranje – završni komentar
12. ANALIZA SADRŽAJA Kakav sadržaj se analizira u analizi sadržaja Vrste analize sadržaja Kada i zašto analiza sadržaja Osnovni koraci u analizi sadržaja ?ega se mogu ticati zaklju?ci analize sadržaja Analiza sadržaja – završni komentar
13. ISPITIVANJE GRUPNIH ODNOSA Dijadni indeksi Sociometrija Tipologija socijalnog statusa Popularnost kao kriterijum izbora Završni komentar Analiza socijalnih mreža
14. ISTRAŽIVANJA PUTEM INTERNETA Kada i zašto istraživanja putem interneta Osnovni elementi istraživanja putem interneta Metodološka pitanja istraživanja putem interneta Eti?ka pitanja istraživanja putem interneta Internet istraživanja – završni komentar
15. METODE U KVALITATIVNIM ISTRAŽIVANJIMA Šta su kvalitativna istraživanja Metodologija kvalitativnih istraživanja Vrste kvalitativnih metoda Kvalitativna istraživanja – završni komentar
REFERENCE AUTORSKI INDEKS INDEKS POJMOVA
O knjizi
Sadržaj
O autoru
Podaci
Komentari
Povodom knjige
U vreme u kojem smo suočeni kako sa zabrinjavajućim porastom antiintelektualizma, tako i nekritičke mistifikacije naučnih istraživanja, ova knjiga podržava istraživače u uverenju da je istraživanje više od korektne primene pojedinih metoda i tehnika, a čitaoce u aktivnoj primeni nalaza istraživanja u društvenim naukama. Knjiga donosi sistematičan pregled savremenih metoda i tehnika kojima se služe istraživači u društvenim naukama. Autori su veoma vešto integrisali veliki broj dostupnih znanja o pojedininim metodama i tehnikama. Kompleksnu i apstraktnu materiju objasnili su na razumljiv i ilustrativan način, omogućivši čitaocima da steknu praktična znanja, ali i dublje razumevanje svake pojedine metode i tehnike. Istraživači ovom knjigom dobijaju važan priručnik u planiranju, pripremi i realizaciji svojih istraživanja, a korisnici nalaza istraživanja u društvenim naukama podršku u razumevanju i primeni nalaza, koji su nastali kao rezultat primene određenih metoda i tehnika.
Zato će ova knjiga – koja metode opisuje kao alate za razmišljanje o problemima, i za njihovo istraživanje – i sama postati alat onima koji tek ulaze u tu oblast, ili bi želeli da provere svoje razumevanje pojedinih pristupa i metoda.
Dragan Popadić
Socijalni psiholog, redovni profesor na Odeljenju za psihologiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Preko 40 godina bavi se istraživanjima različitih oblika socijalne interakcije i socijalne kognicije. Autor je i koautor većeg broja monografija i naučnih članaka iz tih oblasti.
Iris Žeželj
Docentkinja na Odeljenju za psihologiju na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Glavna oblast njenog naučnog interesovanja je socijalna kognicija, pre svega pristrasnost u pamćenju, formiranje i održavanje slike o sebi i percepcija grupa. U istraživanjima se koristi različitim pristupima: od laboratorijskih eksperimenata do kros-kulturnih upitničkih studija. Objavila je samostalno i u koautorstvu niz naučnih članaka i poglavlja u knjigama iz tih oblasti.
Zoran Pavlović
Socijalni psiholog, docent na Odeljenju za psihologiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Bavi se istraživanjima vrednosnih orijentacija, političke socijalizacije i političke kulture. Učestvovao je u planiranju i realizaciji većeg broja kvantitativnih i kvalitativnih istraživanja vrednosti, političkog ponašanja i izborne motivacije, kao i vršnjačkog nasilja kod mladih u Srbiji. Autor je i koautor devet monografija, kao i većeg broja radova u domaćim i međunarodnim naučnim časopisima.
PREDGOVOR
1. ŠTA JE NAU?NI METOD?
Karakteristike nau?nog metoda
Vrste metoda
Metod kao logika nau?nog istraživanja
Istraživanje – od koncepata do podataka
Šta su koncepti?
Šta su podaci?
Kvantitativni i kvalitativni podaci
Šta su varijable?
Odnos me?u varijablama
Klasifikovanje varijabli
Operacionalne definicije varijabli
2. VRSTE ISTRAŽIVANJA
Kvantitativna i kvalitativna istraživanja
Kvantitativna i kvalitativna obrada i analiza
Kvantitativne i kvalitativne tehnike prikupljanja podataka
Kvantitativna i kvalitativna paradigma
Istraživanja prema ciljevima (istraživa?kim pitanjima)
Deskriptivna istraživanja
Korelaciona istraživanja
Eksplanatorna istraživanja
Evaluativna istraživanja
Šta je uzro?no objašnjenje?
Kako utvrditi šta je uzrok?
Istraživanja prema dizajnu:
Eksperimentalna i neeksperimentalna istraživanja
Neeksperimentalni dizajn
Eksperimentalni dizajn
Kvazieksperimentalni dizajn
Istraživanja na primarnim, sekundarnim i tercijarnim podacima
Vremenska dimenzija: jednokratna i višekratna istraživanja
Jednokratna istraživanja
Longitudinalna istraživanja
Vrste longitudinalnih istraživanja
Prednosti i teško?e pri sprovo?enju longitudinalnih istraživanja
Eksploratorna i konfirmatorna istraživanja
Bazi?na i primenjena istraživanja
3. ISTRAŽIVANJE KAO OBLIK DRUŠTVENE PRAKSE
Eti?ka razmatranja
Uloge u istraživa?kom procesu
Istraživanje kao proces komunikacije
4. ISTRAŽIVANJE KAO PROCES REŠAVANJA PROBLEMA
Faze istraživa?kog procesa
a. Okvirno odre?enje problema
b. Pripremna faza
c. Projektovanje istraživanja
Struktura projekta
a. Izrada instrumenta
b. Probno istraživanje
c. Izvo?enje istraživanja
d. Obrada i analiza podataka
e. Pisanje izveštaja o istraživanju
5. UZORKOVANJE
Vrste uzoraka
a. Slu?ajni uzorci
b. Neslu?ajni uzorci
Greške vezane za uzorkovanje
Slu?ajni ili neslu?ajni uzorak?
Koliki uzorak?
6. EKSPERIMENT
Tipovi eksperimentalnog dizajna
Izbor ispitanika za eksperimentalno istraživanje
Tipovi eksperimentalne manipulacije
Mogu?nost generalizacije
Validnost rezultata
Laboratorijski eksperiment
Kvazieksperiment
Pregled tipi?nih istraživa?kih dilema pri dizajniranju eksperimenata
Eksperimentalna istraživanja – završni komentar
7. ANKETNO ISTRAŽIVANJE
Kada i zašto anketna istraživanja
Vrste anketnih istraživanja
Konstrukcija upitnika
Koraci u izradi upitnika
Raš?lanjivanje problema
Izbor indikatora
Oblikovanje upitnika
Tehni?ka obrada
Provera upitnika
Realizacija istraživanja i prikupljanje podataka
Uzorkovanje
Trening intervjuera
Prikupljanje podataka
Unos, kontrola i obrada podataka
Anketna istraživanja – završni komentar
8. SKALIRANJE ISPITANIKA, SKALE STAVOVA
Diskusija o konceptu i zna?aju stavova
Terstonova diferencijalna skala
Likertova sumaciona skala
Gutmanova kumulativna skala
Bogardusova skala socijalne distance kao primer kumulativne skale
Ozgudova skala semanti?kog diferencijala
Završni komentar o merenju stavova
9. SKALIRANJE STIMULUSA
Pore?enje parova
Rangovanje stimulusa
Višedimenzionalno skaliranje
Skaliranje stimulusa – završni komentar
10. INDIREKTNE TEHNIKE MERENJA STAVOVA
Kognitivni indikatori kao indirektne mere stavova
Projektivne tehnike kao mera kognitivne i
afektivne komponente stava
Afektivni (fiziološki) indikatori kao indirektne mere stavova
Bihejvioralni indikatori kao indirektne mere stavova
Završni komentar o indirektnim tehnikama za merenje stavova
11. POSMATRANJE
Kada i zašto posmatranje
Vrste posmatranja
Vrste posmatranja s obzirom na odnos prema posmatranoj pojavi
Vrste posmatranja s obzirom na odnos stepen strukturiranosti
Kodiranje ponašanja
Treniranje posmatra?a
Posmatranje – završni komentar
12. ANALIZA SADRŽAJA
Kakav sadržaj se analizira u analizi sadržaja
Vrste analize sadržaja
Kada i zašto analiza sadržaja
Osnovni koraci u analizi sadržaja
?ega se mogu ticati zaklju?ci analize sadržaja
Analiza sadržaja – završni komentar
13. ISPITIVANJE GRUPNIH ODNOSA
Dijadni indeksi
Sociometrija
Tipologija socijalnog statusa
Popularnost kao kriterijum izbora
Završni komentar
Analiza socijalnih mreža
14. ISTRAŽIVANJA PUTEM INTERNETA
Kada i zašto istraživanja putem interneta
Osnovni elementi istraživanja putem interneta
Metodološka pitanja istraživanja putem interneta
Eti?ka pitanja istraživanja putem interneta
Internet istraživanja – završni komentar
15. METODE U KVALITATIVNIM ISTRAŽIVANJIMA
Šta su kvalitativna istraživanja
Metodologija kvalitativnih istraživanja
Vrste kvalitativnih metoda
Kvalitativna istraživanja – završni komentar
REFERENCE
AUTORSKI INDEKS
INDEKS POJMOVA
Godina izdanja : 2018.
Broj strana : 630
Pismo : Latinica
Povez : Broširani
Format : 16 x 22
Težina : 1050 g
ISBN : 978-86-7102-605-5
KOMENTARI (0)
Ostavi komentar
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.